שמחה ולאה גולדין, הוריו של החייל הדר גולדין ז"ל, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, תקפו היום (רביעי) במסיבת עיתונאים שקיימו את התנהלות הממשלה בנוגע לסוגיית העברת גופתו של המהנדס הפלסטיני פאדי אל בטאש שחוסל במלזיה ושאמורה לעבור בקרוב לעזה.  שמחה גולדין, אביו של הדר סיפר: "מאז מוצ"ש פעלנו רבות והפכנו כל אבן מול ממשלת ישראל בניסיון לקיים מהלך חשאי שימנע או ישהה את הגעת גופתו של מחבל חמאס בטאש". 

לדבריו, "במציאות שנוצרה לאחר שלושה ימים, התוצאה הסופית היא כישלון. בעוד כמה שעות גופתו של המחבל תעבור במעבר רפיח והלווייתו תהפוך לאירוע תודעתי ופסטיבל תקשורתי שיציג לפלסטינים ולכל העולם הערבי את הניצחון של יחיא סינוואר על בנימין נתניהו. עוד ניצחון של חמאס על נתניהו וליברמן". 


סוכת אבלים למהנדס הפלסטיני בעזה. צילום: AFP
סוכת אבלים למהנדס הפלסטיני בעזה. צילום: AFP




כזכור, אל בטאש בן ה-35 נורה למוות ליד ביתו בעיר גומבאק, צפונית לבירה, כשהיה בדרכו לתפילה במסגד. על פי מפקד המשטרה המקומית, הוא נורה על ידי שני אנשים רכובים על אופנוע. תנועת חמאס הודיעה כי מדובר באחד מאנשיה ובהודעת הארגון נאמר כי אל בטאש ייחד עצמו ביצירתיות המדעית שלו ותרם תרומה חשובה לתחומו בהשתתפות בכנסים בינלאומיים בתחום האנרגיה. עוד דווח, כי אל בטאש היה מרצה באוניברסיטה פרטית בבירת מלזיה בעשר השנים האחרונות. 

אתמול אמר השגריר הפלסטיני במלזיה, אנואר אל-אגא, לרדיו המלזי "ברנמה", כי "החזרת גופתו של ד"ר פאדי אל בטאש, מרצה פלסטיני ואימאם שנורה למוות בשבת לפנות בוקר, אל רצועת עזה צפויה להתרחש תוך 24 שעות". השגריר חשף כי "ההתפתחות האחרונה היא על בסיס המגעים המתמשכים עם כמה גורמים במצרים, ובכלל זה בעניין המעבר של משפחתו לרצועת עזה".
 
הוא הסביר: "התחלתי ביום שני לתקשר עם גורמים שונים במצרים דרך שגרירות מצרים בקואלה לומפור, וכן באמצעות שגרירות פלסטין בקהיר". דברי השגריר צוטטו בעיתון המקומי "ניו סטראיט טיימס": "הם אמרו לי שהם נמצאים בעיצומו של תהליך להעברת הגופה". לדבריו, "היום או מחר יתקבל האישור להעביר את הגופה", אמר השגריר הפלסטיני. "אני בטוח כי הצד המצרי ישתף פעולה באופן מלא בתהליך החזרת הגופה, ומקווה כי בקרוב נעדכן, שכן הזמנו כבר כרטיסי טיסה לבני משפחתו של ד"ר אלבטש", סיכם.