פרשה חמורה,ייחודית ומורכבת של מאות דוחות תנועה וחניה שזויפו והוסבו על שמם של נהגים תמימים, נחשפה על ידי היחידה המרכזית של אגף התנועה במשטרת ישראל בשיתוף מפלג ההונאה בתל אביב. מהחקירה עלה, שהקמת מאגר הנהגים התמימים הושג בדרכי מרמה שונות, אחת מהן - פניה באמצעות ייפוי כוח בשם חברות גדולות שיש להן לקוחות רבים, בכדי לקבל רשימה של הדוחות והשנייה, באמצעות חברה שפעלה מבולגריה ואוקראינה ורשומה בכלל באירלנד, אשר פרסמה מודעות לפיהן היא חברת השמה המציעה משרות של סבלים.

כ-181 יוצאי חבר העמים נענו למודעות והחלו לעבוד בסבלות אך לא קיבלו כל תשלום כי הכסף הועבר לחברת ההשמה. זאת ועוד, על פי החשד הם קיבלו הודעות ודרישות תשלום על עבירות תנועה וחניה שאותן כלל לא ביצעו. עוד עולה מן החקירה, כי נגד נהגים שסירבו לשלם את הדוחות - נפתחו תיקים בבית המשפט לתביעות קטנות.

מפקד ימ"ר אגף התנועה, סנ"צ גילי אלחדד, סיפר שחקירת הפרשה, המכונה "פרשת 1504", החלה לאחר שלפני מספר חודשים אותרו במרכז פניות נהגים ארצי של משטרת התנועה, זיופים של שלושה דוחות תנועה שביקשו להסב אותם על שמם של נהגים אחרים. בקשת ההסבה נעשתה באמצעות תצהיר נהג ותצהיר עורך דין כאשר כל הפרטים זהים למעט מספרי הרכבים. במהלך החקירה הסבוכה אותרו 181 קורבנות תמימים וחפים מפשע שדוחות של אחרים הוסבו על שמם ולהם עצמם אין כל קשר לביצוע העבירות. אם נהג סרב לשלם את הדוח - שלחו לו כתב תביעה ליצירת מנגנון לחץ", ציין סנ"צ אלחדד והוסיף כי על המכתבים היה לוגו מזויף של לשכת עורכי הדין.

"קיבלנו פניות ממאות נהגים והתברר שההסבות נעשו רק ברשת האינטרנט ובאמצעות תצהיר זהה. היה כאן שיתוף פעולה שיטתי ומאורגן של עוקץ אנשים תמימים", סיפר אלחדד.
רס"מ חני גלעדי ממפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, סיפרה כי חלק מן החשודים היו מעורבים בעבר בעבירות הונאה והחשוד המרכזי מרצה מאסר בכלא בצפון, בגין עבירות תרמית והונאה. הבוקר החקירה הפכה מסמויה לגלויה כאשר בוצעו מעצרים של שישה חשודים, ביניהם החשוד המרכזי המרצה כאמור, עונש מאסר בכלא בצפון. העצורים הנחשדים בביצוע העבירות כאמור, חשודים כי שלשלו לכיסם סכומים של מאות אלפי שקלים, בגין הסבת הדו"חות והתקבולים עליהם.