פעוט בן 10 חודשים מאחד מישובי העמק, נאבק על חייו בבית החולים "העמק" בעפולה, לאחר שפונה לשם אמש כשהוא במצב קשה ובסכנת חיים בשל הרעלת קנאביס. על פי הפרטים הראשוניים שדלו הרופאים, התברר כי הפעוט הכניס בדל סיגריית קנאביס לפיו (ג'וינט), שהשפיעה על תפקודו באופן מיידי. הוא הגיע תחילה לבית החולים הצרפתי בנצרת, כשהוא בהכרה מעורפלת, אך בשל הצורך לאשפזו ביחידה לטיפול נמרץ בעפולה. מצבו של הפעוט יציב



הרופאים, שתחילה לא ידעו מה קרה לילד, חששו כי היה מדובר במכה שקיבל בראשו, אך לאחר שההורים נשאלו שוב על מצבו, הם הצביעו על כך שמוקדם יותר ראו אותו מכניס בדל סיגריית קנאביס לפיו וכנראה שהסם שבלע גרם להידרדרות המהירה במצבו. לדברי ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ, התופעות שמהן סובל הפעוט אכן מתאימות להרעלת קנאביס שנגרמת כתוצאה ממינון גבוה של החומר הפעיל בצמח THC, הגורם לדיכוי הנשימה. בדיקות מעבדה שנלקחו משתן של הפעוט תמכו בכך שמדובר בהרעלת קנאביס.



לדברי ד"ר זמיר, התינוק הגיע לבית החולים כשהוא במצב של סכנת חיים בשל הפסקות נשימה שנגרמו לו כתוצאה מהסם. הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים כשהוא מקבל טיפול תומך בנוזלים, והצוות עוקב אחר מצבו הנשימתי משום שלדבריו: "לא ברור כמה חומר הוא בלע ועלולות להיות לכך השלכות גם במהלך 24 השעות הקרובות". לפי שעה מצבו של הפעוט יציב. האירוע דווח למשטרה ובנוסף, עובדת סוציאלית של בית החולים עירבה את פקידת הסעד.

הרופאים נדהמו: תינוק בלע כדור ג'לי מתנפח

סכנת הבליעה של פעוטות גרמה לסיבוך גם בגופו של תינוק בן שנה, שבלע במהלך השבוע כדור ג'לי מתנפח. התינוק והוריו הגיעו לבית החולים שניידר לרפואת ילדים, שם הוא הובהל למחלקה לרפואה דחופה כשהוא סובל מבטן נפוחה, הקאות ולא חש בטוב. בצילום האולטראסאונד נראתה מעין ציסטה החוסמת את המעי שלו.
 
מבית החולים נמסר כי "התינוק  הועבר לחדר הניתוח, ושם נדהמו הרופאים לגלות כי מדובר בכדור ג'לי קטן, שנבלע על ידי התינוק, התנפח בתוך המעי שלו וגרם לחסימה שסיכנה את חייו. לאחר הניתוח, הועבר התינוק להתאוששות ואישפוז במחלקה הכירורגית להשגחה ומעקב".