"לא יכול להיות שאין למכינות הקדם צבאיות פיקוח, צריך להחליט למי הן כפופות או לסגור אותן. או שהן שייכות למשרד החינוך או למשרד הביטחון, לא יכול להיות שהן לא כפופות לשום גורם", כך אמר הערב (חמישי) ל"מעריב" ב', אב לנערה שבשנה שעברה הייתה חניכה באחת מהמכינות הקדם צבאיות.



בעקבות האסון בדרום בו נהרגו היום תשעה חניכים מהמכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב, ב' אמר שהוא ידע שיקרה אסון במכינות. "מדובר בחבורה של אנשים יהירים, אין לי מילים עדינות יותר כדי לתאר את זה. כל רובד שהוא בתחום הבטיחות במכינה היה לקוי. מחיבורי חשמל פירטים, נושא כיבוי אש, אפילו זה שהמכינה על גבול הקו הירוק והם היו ישנים בלילה במבנה פתוח", ציין ב'.



ב' סיפר שהיו משאירים את החניכים לבד בשטח ובנוסף היו מצפים מהם להגיע הביתה בטרמפים גם אם היו באזורים מסוכנים, אך כשההורים שטחו זאת בפני מנהל המכינה הוא הכחיש זאת. "אלה אנשים שבטבע שלהם הם פראים ואני אומר את זה לא רק לשלילה. אלה אנשי טבע, חזון, עם מעוף, זה טוב אבל צריך גוף שיחבר אותם לקרקע, למציאות".



"במשך כל השנה אמרתי לאשתי שאני בוער, הוטרפתי ממה שקרה שם במכינה ושתקתי לרוב חוץ מכמה דברים בודדים כי לא רציתי שיעשו על הבת שלי עליהום ברמה החברתית. מה שקורה במכינות הקדם צבאיות זה פשע ואני ידעתי שזה יקרה ואני פושע שלא עשיתי כלום עד עכשיו. אני מקווה שכרגע באופן מיידי יסגרו את כל המכינות, ישלחו את כולם הביתה ואז יתחילו לבדוק בטיחות אש, חשמל, טיולים, כל הכללים של משרד החינוך. גם בתי הספר לא מושלמים אבל אנחנו מדברים על משהו קיצוני. אף אחד לא היה רוצה להשאיר את הילד שלו במקום כזה".