אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן ומעיין ברהום מירושלים, צור אלפי ממזכרת בתיה, שני שמיר משהם ורומי כהן מהמושב מאור, הם שישה מהנספים באסון בערבה שאירע היום (חמישי), בו נהרגו שמונה נערות ונער אחד שלומדים במכינה הקדם צבאית בני ציון בתל אביב. העיר מעלה אדומים פרסמה הערב הודעת אבל בה כתבה: "העיר משתתפת בצערם של משפחות הנערים והנערות שנספו באסון הנורא בדרום, ובכללן משפחתה של אלה אור ז"ל, בתם של יצחק ושרית אור, תושבי מעלה אדומים".


 

מאמצי החילוץ בערבה
"אלה ז"ל היתה תלמידה בביה"ס אמית בנות בעיר, אימה שרית אנג'ל אור מנהלת את ביה"ס היסודי נופי הסלע", נכתב עוד בהודעה. "העיר כואבת, המומה, אבלה ומחבקת את המשפחה ומשתפת בצערה. עיריית מעלה אדומים ובית החינוך אמי"ת בנות נערכים לסייע לתמוך בתלמידות הכיתה  שחברתן נספתה באסון בנחל צפית". בנוסף, נמסר כי צוותי יעוץ של בית הספר ואגף החינוך בעירייה יגיעו מחר בבוקר וישוחחו עם התלמידות לסייע להם ברגעים הקשים. 
כוחות הצלה מגיבים לאירוע בערבה
 
אלה אור ז"ל


אבלים מחוץ למכינת בני ציון. צילום: אבשלום ששוני
אבלים מחוץ למכינת בני ציון. צילום: אבשלום ששוני





ראש מנהל החינוך הדתי ד"ר אברהם ליפשיץ ספד לאלה ז"ל וביקש למסור תנחומים למשפחות ההרוגים ואמר: "איבדנו בכאב גדול ובצער עמוק תלמידה יקרה שלמדה בבית הספר אמי"ת מעלה אדומים. ינוחמו המשפחות ובתי החינוך מן השמים. אנו מתפללים על פצועי האסון ומקוים לבשורות טובות".

בית החינוך אמי"ת בנות מעלה אדומים, שם למדה אלה, הוציאה גם הוא הודעת אבל: "המומים עם פטירתה של תלמידתנו האהובה אלה אור באסון הנורא.  אלה היתה נערה מקסימה עם  חלומות גדולים,  תלמידה ערכית שהייתה אהובה על חברותיה ומורותיה". המנהלת ברנדה פרוור הורביץ אומרת כי "אלה היתה מהטובות שבתלמידות, ילדה עם ראש גדול שהייתה נכונה תמיד לעזור ולעשות למען האחר. אלה שילבה בין אהבת הארץ ואהבת עם ישראל מתוך אמונה גדולה. לאלה היתה חשובה מאוד אחדות עם ישראל ולכן בחרה ללכת למכינה שבה לומדים ביחד תלמידים מכל חלקי החברה. כולנו כואבים ומבקשים לחבק את המשפחה הנפלאה בשעה כה קשה". 

תלמידת המכינה יעל סדן ז"ל היתה בוגרת בית הספר לאומנויות בירושלים. "בוגרת מגמת מחול, תלמידה מצטיינת, באמת. מאוד אהובה, פעילה חברתית, גם במגמת מחשבת ישראל. ילדה נפלאה, ילדה מדהימה", אמר תומר, מנהל בית הספר לאומנויות. 
 
נר נשמה לזכר קורבנות האסון בדרום, היום בת"א. צילום: אבשלום ששוני
נר נשמה לזכר קורבנות האסון בדרום, היום בת"א. צילום: אבשלום ששוני

 


"צור תמיד בלט"

אבל כבד ירד על מזכרת בתיה עם היוודע דבר האסון בו נהרג צור אלפי. תלמידים רבים משכבת כיתות יב' בתיכון רבין במושבה בו למד, התאספו כאשר הם המומים. "צור הגיע עם משפםחתו לפני שלוש שנים למזכרת בתיה", סיפר ראש המועצה מאיר דיין. צור היה ילד כוכב שתמיד בלט, דומיננטי, ערכי וספורטאי מצטיין שרץ למרחקים ארוכים. הוא למד במגמת התיאטרון ולפני שלושה שבועות כל המושבה ראתה אותו משתתף בהצגת הסיום. כולנו בהלם, הלך מאיתנו ילד מדהים".


הותר לפרסום שמן של שלוש הרוגות נוספות באסון בערבה - מעיין ברהום מירושלים, שני שמיר משהם ורומי כהן, בת 17.5 מהמושב מאור. רומי למדה בבית הספר מבואות עירון. בתוך כך, עדויות מהאסון הכבד ממשיכות להיחשף. פצועה שהגיעה לבית החולים סורוקה לאחר האירוע הקשה, תיארה בפני רופאה את רגעי האימה. הרופא, שהתראיין לחדשות כאן, סיפר: "הם נכנסו לנחל אבל לא באזור הכי צר שלו. הם התחילו ללכת ואז לפתע הם שמעו את השיטפון מגיע. ואז מתארת הנערה תיאור מזעזע - 'אנחנו מתחילים כולנו לרוץ קדימה אבל המים מצליחים להשיג את האחרונים'. 
 
הרופא הוסיף: "אותה נערה הצליחה להינצל והשיער שלה הסתבך בשיחים. הם הסבירו איך השיטפון לוקח את חבריהם והם מצליחים להינצל כי הם היו בקדמת הקבוצה והספיקו להגיע למקום רחב יותר. מי שהיה בחלק האחורי שהיה באזור הצר של הנחל פשוט לא היה לו שום סיכוי והוא נסחף לחלוטין. הגופות נמצאו כקילומטר מהמקום בו חולצו מהפצועים, יש בזה כדי לתאר את הסחף".

ממשרד החינוך נמסר כי הוא "מביע את צערו העמוק על האסון הכבד שפקד את מדינת ישראל כולה". בעקבות האסון פעל המשרד לאסוף מידע אודות התלמידים המעורבים כדי לסייע ולתמוך במשפחות ובמוסדות החינוך בהם לומדים התלמידים. בתוך כך, נשלחו צוותים של השירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) של המשרד למתן תמיכה וסיוע לתלמידים שחולצו בטיול, ובמקביל הופעלו במחוזות הרלוונטיים צוותים לשעת חירום בבתי הספר. המשרד ישלח מכתב הנחיות מטעם שפ"י לצוותי החינוך ולהורים, בכלל רחבי הארץ, על מנת לסייע להם בהתמודדות עם האירוע. "זוהי שעה קשה עבור כולנו, וליבנו עם המשפחות שמתמודדות בשעות אלו עם הבשורות הקשות מנשוא. המשרד ימשיך ללוות את המשפחות ואת בתי הספר ולהעניק להם כל תמיכה נדרשת", נמסר.