האסון הנורא בערבה: ינון מגל ואלדד יניב שוחחו היום (ראשון) ב-103FM עם העיתונאית רותי רוסו שזועמת על דבריו של פעיל הימין ברוך מרזל, שצייץ על האסון בנחל צפית, ואמר כי הוא מצביע על ההבדלים בין גברים לנשים: "נראה לך באמת שנשים הן חלשות יותר מגברים ולכן לא שרדו את השיטפון ולכן גם אינן מתאימות לתפקידים קרביים בצבא?". 

מרזל טען כאמור שמותן של תשע הנערות במהלך הטיול בנחל צפית ממחיש את ההבדל בין יכולות הישרדות של הנשים אל מול הגברים. רוסו התייחסה לדבריו בזעם: "הדבר המעצבן ביותר בטענה הזו הוא השימוש בהנחה כללית ושיוך שלה לוויכוח פוליטי-צבאי, זה קשקוש. אני רוצה להזכיר לכולם שלא רק תשע נערות נסחפו לנהר אלא גם משאית כבדה.  נשים לא מתאימות למצבי לחץ? אחותי הבכורה היא רופאה מומחית ברפואה הדחופה במחלקת הילדים, היא עברה את מבחני ההתמחות בציון הגבוה ביותר אי פעם, יותר גבוה מכל הגברים שהיו לפניה".

 

מגל התייחס לדבריה: "אני מסכים איתך אך הנקודה הפיזית אינה קשקוש לטעמי. מרזל רצה להוכיח את טענתו שישנו פער בין גברים ולנשים ונתפס על אירוע שאינו מעיד על שום דבר". הבהירה לו רותי רוסו: "בתקופת האדם הקדמון לגבר הייתה היכולת לסחוב אבן ולחסום את המערה אך כיום הטענה הזו מגוחכת. הנערות שנהרגו צעדו יחד בסוף המסלול, זהו ניצול של הטרגדיה בצורה צינית כדי לקעקע ויכוח פוליטי שאינו קשור לעניין, נראה לך באמת שנשים הן חלשות יותר מגברים ולכן לא שרדו את השיטפון ולכן גם אינן מתאימות לתפקידים קרביים בצבא?"
"כששמעתי על האירוע שאלתי את עצמי כיצד יכול להיות שתשע מתוך עשרה הרוגים הן נשים", טען מגל, "היום אני מבין שהנערות הללו פשוט היו האחרונות במסלול ושאסור היה לשאול את השאלה הזו. מרזל התנצל הבוקר על דבריו בגלי ישראל".
עריכה: איתמר זיגלמן