סוכן סמוי שהפעילה משטרת מרחב אילת במהלך החודשים האחרונים ברחבי העיר הדרומית הוביל להפללתם של 43 חשודים שעסקו בתיווך וסחר בסמים באילת ובמרכז הארץ. הבוקר (שני), עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה ולאחר שנאספו ראיות ממשיות לביצוע עבירות תיווך וסחר בסמים, פשטו עשרות שוטרים ולוחמי מג"ב על בתי החשודים חלקם מחוץ לעיר אילת וביצעו את מעצרם.



כאמור, במהלך החודשים האחרונים נאסף מידע רב אודות חשודים בסחר בסמים ברחבי העיר אילת כאשר אלה נהגו למכור סמים מסוגים שונים, לרבות קוקאין והרואין, לצרכנים בעיר אילת ובמעשיהם הניבו רווחים של אלפי שקלים בדרך לא חוקית, פגעו בשלום הציבור ובתחושת הביטחון של האזרח שומר החוק. 

מעצר החשודים בסרח בסמים באילת


במשטרה מדגישים כי לצד פעולות גלויות רבות שבצעו בלשי משטרת ישראל לרבות חיפושים ומעצרי עבריינים המחזיקים בסם לצורך הפצה, איתרה יחידת הסוכנים של המשטרה "סוכן סמוי" שהצליח לאסוף ראיות נגד החשודים העיקריים והדומיננטיים בעבירות הסחר בסמים. חלקם של החשודים הנם תושבי העיר וחלקם האחר תושבי המרכז שבחרו לבצע פעילות עבריינית בעיר הקצה הדרומית מתוך מחשבה כי "לא יגיעו אליהם" ובהתנהלותם פגעו בביטחונם של תושבים רבים.



עוד עולה כי, הסוכן, בהוראת מפעיליו, יצר קשר עם החשודים וביקש לרכוש סמים מסוגים שונים בהזדמנויות שונות, פעולות הסוכן תועדו באמצעים שונים ומהווים תשתית ראייתית כנגד העבריינים. 



במשטרה ציינו כי "מדובר בהפעלה מיוחדת ומורכבת לאור מאפייניה הייחודיים של העיר אילת. על אף זאת, ולאחר שנים בהן לא הופעל סוכן שכזה בעיר, הופעל סוכן סמוי במקצועיות ובקפדנות יתרה במטרה להשלים את משימתו באיסוף ראיות כנגד חשודים מחד, ובמטרה להעלאת ביטחון הציבור, מאידך".



היום, בסיום איסוף הראיות העיקריות בתיק, הפכה החקירה מסמויה לגלויה ועשרות שוטרים, בלשים ולוחמי מג"ב פשטו על בתי החשודים תפסו ראיות מפלילות לצורך המשך החקירה. כמו כן, תפסה המשטרה גם רכוש, כסף ורכבים החשודים כי התקבלו או נקנו מכספי עבירות הסחר בסם במטרה לחלט את הרכוש ולהחזיר את הכסף לקופה הציבורית. 


 


מן המשטרה נמסר כי מדובר במבצע יזום של המשטרה בעקבות מידע שהגיע אל חוקרי מרחב אילת המהווה נגזרת מהמאבק בעבירות סחר בסמים המעיבות על חייו וביטחונו של האזרח הנורמטיבי. במשטרה מבהירים כי במהלך הפעלתו הצליח הסוכן להיטמע בקרב סוחרי הסמים, חלקם מרובד הפשיעה הגבוה בתחום הסחר בסמים בעיר אילת, לרכוש את אמונם של הסוחרים והמתווכים ולבצע עסקאות שתועדו על ידו כחלק מאיסוף ראיות נגדם.


"ביטחון האזרח הנורמטיבי עומד כל העת לנגד עיננו", הדגישו במשטרה.