יממה לאחר הנאום בו הציג בנימין נתניהו את הישגי המוסד והמודיעין הישראלי וחשף חלקים נרחבים מתכנית הגרעין של איראן, הגיב נשיא ארצות הברית בוושינגטון בנאום בו הביע דאגה מהחשיפה הישראלית. אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק, התייחס הבוקר (שלישי) בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM לתגובת טראמפ ואמר כי "מופע הפירוטכניקה של נתניהו אמש נועד לדחוף את טראמפ לביטול ההסכם על ידי יצירת האווירה המתאימה, תוך חשיפת ההתנהגות של איראן בסוריה, אשר מצדיקה לבדה את ביטול תכנית הגרעין".
על הטענה כי לא הוצגה ההוכחה כי איראן הפרה את הסכם הגרעין השיב פנקס: "נתניהו חשף שאיראן שיקרה לאורך כל הדרך לכל העולם, ופיתחה תכנית גרעינית עוד בטרם חתימה על ההסכם בשנת 2015. אלו שהתנגדו לתקיפות נגד ההסכם חשבו שלאיראן אין אינטרס לשקר, כיוון שהיא תיתפס. אותם אנשים טוענים כעת שנתניהו לא חשף שום מידע שמעיד על כך שאיראן הפרה את ההסכם שנחתם".
"אינני יודע אם נתניהו תיאם את הנאום עם נשיא ארצות הברית, אך ייתכן שרה"מ חושש שטראמפ לא יפרוש מן ההסכם ולכן הוא מנסה להתערב. הנאום היה באנגלית כי הוא היה מכוון לאיש אחד שיושב בבית הלבן וצופה בטלוויזיה. לטראמפ אין הוכחות או 'אקדח מעשן' לגבי הפרת ההסכם, ולכן ייתכן שהוא פנה לבקש את עזרתו של נתניהו. אם כן, או שהשניים היו מתואמים או שנתניהו ניסה ללחוץ את טראמפ".

יש עוד אפשרות, שזה מתואם. טראמפ לא מצליח לייצר סימפתיה בקהילת המומחים ובתקשורת לצאת מההסכם. מקרון לא הסכים, מרקל גם אמרה דברים נוקשים. הרוסים והסינים בוודאות לא מכבדים את הדעה האמריקאית. אין לו שום בדל להפרה איראנית, אז הוא ביקש עזרה. איך הוא נעשה הדבר הזה? יכול להיות שזה היה בביקור של פומפאו. הוא מזכיר מדינה פחות משבוע, אבל הוא היה ראש ה-CIA אז הוא בטוח מכיר את העניין. או שנתניהו מתואם או שהוא מנסה לדחוף אותו". 


 
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן