ערב ל"ג בעומר מפיל אימה על כל הרשויות האחראיות: לא רק על לוחמי האש אלא גם על אנשי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות. בשירותי הכבאות מתריעים על סכנת שריפות מוגברת בגלל מזג האוויר השרבי והיבש וממליצים לנקוט משנה זהירות. במשרד להגנת הסביבה מתריעים על זיהום אוויר חריג הצפוי להתפתח ברחבי הארץ ביממה הבאה, שבצירוף לתנאי מזג האוויר הנחזים, כמו יובש, טמפרטורות גבוהות לעונה ומשב רוחות מזרחיות מפעם לפעם, אינם מבשרים טובות ומסמנים סכנה להתפשטות שריפות.



בכל שנה עם הדלקת המדורות נרשמת במרבית תחנות הניטור עלייה בריכוזי החלקיקים המתפזרים באוויר ועוברים בדרכי הנשימה – המגיעה לשיאה בלילה עד לפנות בוקר. בעקבות בעירת העצים במדורות נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים, המסוכנים ביותר לבריאות האדם, וכן כמויות גדולות של פחמן דו־חמצני, הגורם להתחממות כדור הארץ.



כאמור, גם מזג האוויר משחק תפקיד בחשש של שירותי הכבאות משריפות. כמו אתמול, גם היום ימשיך להיות חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בצפון ובהרים. בשעות הצהרים יתכנו ממטרים מקומיים בעיקר בהרים ובמזרח הארץ. בנוסף ישנו חשש קל לשטפונות בעיקר במזרח הארץ. ייתכן אובך. הלילה, במהלך המדורות, יהיה מעונן חלקית בעננות גבוהה. בהרי הצפון והמרכז תנשבנה רוחות מזרחיות חזקות.



גם מחר ימשיך להיות שרבי בכל הארץ. ביום שישי יגיע השרב לשיאו, ובשעות הבוקר ייתכן גשם מקומי קל באזורים שונים בארץ. השרב הכבד יישבר רק בשבת, עם ירידה של כעשר מעלות במידות החום, אך הן עדיין יהיו מעט מעל הממוצע בעונה.