בעקבות העתירה לבג"ץ של ארגון חותם בנושא הצהרות הדת והסרטון שהופץ השבוע פרסם היום (רביעי) הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית, מכתב חריף נגד ראיונות דת שעורכות לשכות הגיוס לבנות המעוניינות לתרום במסגרת השירות הלאומי בו כתב כי לבת עדיף ללכת לכלא ולא להתגייס בטענה ש"לפחות שם שומרים על צניעות והפרדה". הרב אבינר מכנה את צהל בשם "צבא הצקה לישראל" לאור החקירות שעוברות לכאורה הבנות בלשכות הגיוס.


במכתב שכותרתו "לא לגיוס כפוי לצבא" הוא מותח ביקורת נוקבת על התנהלות הצבא. 



הסרטון של ארגון חותם נגד השאלות המופנות לבנות דתיות בצבא. קרדיט: ארגון חותם

"אנו סומכים על יושרו של צה"ל, לכן איננו מבינים למה כל כך הרבה בנות, מקבלות את האישור על הפטור רק חצי שנה או אפילו שנה וחצי אחרי בקשתן, מה שמעכב בינתיים את אפשרותן להירשם לשירות לאומי. מתגנבת מחשבה שמכשול זה מצטרף לשאר מכשולים שמעמיד צה"ל בדרכן של מצהירות דת", כתב.



עוד הוסיף כי "אולי מישהו יוכל להסביר למה בנות רבות מוזמנות לתחקיר מביש ומזלזל, עוין ותוקפני, כאילו מדובר באיזו פושעת. הנה מבחר האשמות, שחלקן הוקלטו: "את לומדת בבית ספר לא דתי שהרי הוא מעורב", "אמך הולכת עם מכנסיים?", "העבירי לי את הפלאפון שלך... הנה תמונות שלך בבגד ים! - זה מהבריכה שלנו בבית... לא נכון! סתמי את הפה!".


  


"חוק שירות בטחון מתנה מתן פטור בכך שהבת מצהירה בפני שופט או בית דין רבני על שלושה דברים בלבד, שלושה ולא יותר: א. סיבה דתית מונעת ממנה לשרת. ב. שומרת כשרות. ג. אינה נוסעת בשבת. מישהו מבין מה כל חקירות קג"ב אלו קשורות לשלושת התנאים שקבע חוק?!", מאשים הרב אבינר.



"אנו מתביישים בצבאנו", המשיך הרב ותקף, "צה"ל הוא תפארתנו וגאוותנו אבל בזה הוא חוטא, הוא פושע. כמובן, הוא טוען שכל הנ"ל הוא שקר. מאוחר מדי! הספקנו להקליט לפני שהוא אסר על הבנות להיכנס לראיון עם הסלולרי שלהן. צה"ל השתגע".