ניצב רוני ריטמן, השוהה בביתו מאז חודש מרץ לאחר מינויו של ניצב יגאל בן שלום לפיקוד על יחידה להב 433, הודיע הלילה (חמישי) למפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, על החלטתו לפרוש מהארגון. ריטמן מסיים 35 שנות שירות במשטרה. בתפקידו האחרון שירת כמפקד להב 433, יחידת המחץ של משטרת ישראל. בתפקיד זה שורבב שמו לפרשה שבמהלכה נחשד בעבר בהטרדה מינית, נוקה על ידי מפכ"ל המשטרה ונשאר בתפקידו, אולם בעקבות עמדת בג"ץ ועמדתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הוא החליט לוותר על התפקיד כראש הלהב כבר ב-23 בינואר.

הוא הודיע כי יפנה את מקומו ביחידה אולם עמדתו הנחרצת של השר ארדן, לפיה לא ימונה לתפקיד בכיר, לא כמפקד מחוז ולא לתפקידים אחרים כראוי לדרגתו, לאחר שישב בביתו בשבועות האחרונים החליט כאמור לפרוש מהמשטרה. במכתב שהעביר הערב למפכ"ל המשטרה כותב ריטמן על החלטתו: "אין זה סוד כי התלבטתי בימים האחרונים בעניין המשך דרכי במשטרת ישראל. מהניסיון המצטבר אין לי ספק, המשטרה כיום היא הארגון החשוב ביותר להגנה על דמותה, ערכיה וחוסנה החברתי של מדינת ישראל".

ניצב ריטמן לא פוסח גם על הפרשה שבה הסתבך לכאורה וכותב: "כפי שידוע לך, נקלעתי בשנים האחרונות בעל כורחי לסיטואציה הזויה שלא ריפתה את ידי במאומה, ותוך כדי מאבק על שמי הטוב, הובלתי יחד עם רבים וטובים את יחידה להב 433 להישגים ארגוניים פנומנליים חסרי תקדים, כפי שאתה ציינת בנאומך בפני שוטרי היחידה  בערבו של חג הפסח האחרון".

גלעד ארדן. צילום: פלאש 90
גלעד ארדן. צילום: פלאש 90


ריטמן הוסיף: "אני בוחר היום להעדיף את טובתה של משטרת ישראל, לא לתת יד למלעיזים ולהקשות עליך בעצם הישארותי בארגון, דבר שעלול לגרור את השהיית סבב הבכירים הצפוי, בשל הקושי לריצוי מאן דהוא במציאת תפקיד 'לא רלוונטי' עבורי". 

לסיום, מציין ריטמן: "בנסיבות שנוצרו נראה לי כי תרומתי הציבורית תהיה רבה יותר לאחר פרישתי בהבאת הרשמים שספגתי במהלך שליחותי הציבורית לידיעת הציבור ביום מתאים ובמועד באחר ובדרך שאבחר". ראש הלהב לשעבר מודה גם למפכ"ל על האמון שנתן בו: "אני מבקש להודות לך על עמידתך האיתנה והבלתי מתפשרת לצד החוק, הראיות ולא פחות חשוב על ערכי המוסר והצדק. מנהיגותך ראוי שתהיה מודל לחיקוי במגזר הציבורי".

נציין כי לאחרונה חשף מעריב אפשרות לפיה לא תוארך כהונתו של המפכ"ל בשנה נוספת, כהונה המסתיימת בחודש דצמבר הקרוב. לא מן הנמנע כי להחלטת ריטמן יש משקל גם לעתידו של המפכ"ל.