הצצה לתוך כותלי הכלא: האופנובנק רוני לייבוביץ' סיפר לברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM על הכנופיות שנוצרות בין כותלי בית הכלא ועל השפעתן מחוצה לו. "כנופיות מתהוות משתי סיבות, בכירים מארגוני פשע שמגיעים לכלא יוצרים לעצמם קבוצה שמגנה עליהם מבפנים. רבים בכלא בוחרים להצטרף לאותן כנופיות כדי להשתייך לקבוצה כלשהי. בכלא כמו בג'ונגל, או שאתה הטורף או שאתה הנטרף, והכנופיה מספקת לך מסגרת והגנה כלשהי, היא אמנם עולה לך ביוקר וגורמת לך להיות חייל של מישהו אך לעיתים זהו ויתור ששווה את זה. כל אחת מהכנופיות רוצה לצבור כוח. אם אתה חבר בכנופיה עוד מלפני שנכנסת לכלא,  או שאתה ראש ארגון פשע יש לך את הכוח להבריח סמים וטלפונים. עבור חלק מהאסירים מדובר בדברים קיומיים".

לשיחה הצטרף מפקד כלא באר שבע לשעבר, שלמה טויזר שהוסיף: "היו לא מעט מקרים בהם אותם בכירים בעולם התחתון שנכנסו למאסר גייסו תחתם אסירים מתוך הכלא שהיו דואגים להם, מגלחים אותם ומקלחים אותם כדי שיהיו מוכנים למשפט ולא מעזים להתקרב אליהם לתא. כל אחד רוצה להשתייך לכנופיה מסוימת כדי לא להרגיש מנותק חברתית".



"אני לא הייתי בכנופיה", סיפר לייבוביץ', "אמנם עשיתי קרקס מהמשטרה וזכיתי לכבוד אך בכלא הייתי לבדי עם עצמי. ברגע שאתה מתחבר לאיזושהי כנופיה אתה מיד מקבל על עצמך עמדות נגד הצד השני. כשאני נכנסתי לכלא החלטתי להישאר זאב בודד כדי לשמור על עצמי, לא דחפתי את האף שלי לשום מקום ולא עניין אותי מה נעשה סביבי. יש הבדל בין הערבים שנמצאים במאסר בעקבות פרשות פליליות וערבים שנמצאים במאסר בעקבות סוגיה ביטחונית. ישנם מקומות בהם נוצרת חיבה וישנם מקומות בהם נוצרת שנאה".
עריכה: איתמר זיגלמן