10 ימים לאחר אסון השיטפון בנחל צפית בערבה, ולאחר השרב של השבוע שעבר שנשבר ביום שישי האחרון בסופות ברקים – מזג האוויר ממשיך לתעתע. בשלושת הימים הקרובים צפויים גשמים ברחבי הארץ וקיים חשש משיטפונות בנחלים בדרום ובמזרח. ביחידות החילוץ של שירותי הכבאות וההצלה הוחלט על היערכות מיוחדת לקראת הימים הקרובים, לנוכח התחזית למזג אוויר גשום והחשש מפני השיטפונות בנחלים.
 
בשירותי הכבאות וההצלה בדרום נערכו כבר אתמול בעקבות ההודעה על צפי להצפות בימים הקרובים בנחלי מדבר יהודה והערבה. אומנם על פי התחזית, השיטפונות לא יהיו בעוצמה של מה שאירע לפני עשרה ימים אך עדיין קיימת סכנה ויש להיערך בהתאם.
"יחידות החילוץ שלנו נערכו לתחזית עם בדיקת כשירות של ציוד החורף והמים, שיהיו בהישג יד. היחידות כל הזמן בכוננות, אבל בימים שרביים הדגש הוא על ציוד אחר וכעת הן ערוכות שוב לתרחישים של שיטפונות בנחלים", הסבירו בשירותי הכבאות וההצלה בדרום.

החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רינת רחמים מסרה, כי מחר צפויים ממטרים מקומיים עם סופות רעמים בכל אזורי הארץ וקיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. 
הגשמים צפויים לרדת משעות הבוקר ורק בשעות אחה"צ הם יתמעטו בהדרגה. במקביל, תחול ירידה קלה במידות החום. הטמפרטורות בירושלים יגיעו ל-23 מעלות, בתל אביב – 26, בחיפה – 25, בצפת – 23, בבאר שבע – 27 ובאילת – 30.
בשירות המטאורולוגי מסרו עוד, כי ביום שלישי צפוי גשם מידי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. הגשמים יהיו מלווים בסופות רעמים בודדות. בשירות המטאורולוגי מתריעים עוד שגם ביום שלישי קיים חשש מהצפות בנחלי מדבר יהודה, הערבה וים המלח. במקביל, תחול ירידה קלה נוספת במידות החום והן יהיו מעט מתחת לממוצע. ביום רביעי ייתכנו עדיין עד לשעות אחר הצהריים גשמים מקומיים. ביום חמישי המערכת הגשומה כבר תהיה מאחורינו וחוזרים לימים החמים והיבשים, כאשר צפויה עלייה במידות החום.