בלוני הליום שאליהם חוברו חומרי תבערה הופרחו במהלך שעות אחר הצהריים (שני) מרצועת עזה, כאשר מפריחיהם מנצלים את הרוח המערבית שנשבה, וגרמו לשריפות בשבעה מוקדים בשדות בעוטף עזה. כוחות כיבוי אש וקק"ל השתלטו על השריפה.



על פי דיווחים מעוטף עזה, בלוני ההליום גרמו להתפרצות שריפה בשדה חיטה בשטח שבין כפר עזה לקיבוץ מפלסים שבמועצת שער הנגב. לשדות נגרם נזק כבד המוערך בעשרות אלפי שקלים. בלון נוסף גרם לשריפה ביער בארי. בשני המקרים, איש לא נפגע.



 


ממועצת שער הנגב נמסר, כי "בשער הנגב פרצו במהלך אחר הצהרים שלוש שריפות. הראשונה פרצה בשטח ניר עם, השנייה בשלושה מוקדים שונים בשטחים שבין כפר עזה למפלסים ושלישית בשטח ניר עם". עוד נמסר, כי שלוש השריפות כובו לחלוטין ולא נשקפת סכנה לישובים. הישובים לא קיבלו הוראות התגוננות מיוחדות ואנחנו נמצאים בשגרה".

בימים האחרונים התלוננו חקלאים, כי השדות שלהם עלו באש רגע לפני הקציר, דבר שהסב להם נזקים בעשרות אלפי שקלים. "אנחנו מרגישים חסרי אונים מול עפיפוני הטרור. אין לנו כל כך מה לעשות. אנחנו מדברים על עשרות אלפי דונמים. אתה לא יכול להחזיק טרקטור בכל השטח כי שיפעל לכיבוי שריפות", אומר ל"מעריב" עופר ליברמן, מקיבוץ ניר עם. "הם עושים את זה בשעות אחר הצהריים, כי יש רוחות מערביות, והרוחות מעיפות את בלוני ההליום אל השטח שלנו. אני לא רוצה לדמיין מצב שבו קומביין עולה באש והמפעיל שלו נלכד. זה לא טרור חקלאי אלא טרור של ממש. אנחנו מעריכים שהנזק רק בניר עם עומד על 200 אלף שקל".

כזכור, שר האוצר משה כחלון הגיע ביום ראשון לסיור בעוטף עזה, ואמר כי "יש להתייחס למפעילי עפיפוני התבערה כמו אל משגרי הרקטות". במהלך הביקור, אמר גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול: "״הגעתו של שר האוצר וחבר הקבינט משה כחלון לכאן מעבירה מסר ברור לתושבי עוטף עזה, שממשלת ישראל, הקבינט הביטחוני והאוצר, האמון על רשות המסים, עומדים לצדנו מול טרור העפיפונים הבוערים".

ירקוני הוסיף, כי "בראש ובראשונה אנו רוצים שהאיום יפסק. אבל מחמם את הלב לדעת שגם כשאנו נאלצים לספוג איום טרור מסוג חדש, האוצר לצדנו ואין כלל שאלה אם החקלאים יפוצו או לא. אנו סומכים על הצבא בלי שום ספק שידע לתת מענה לאיום החדש".

בצה"ל הבטיחו לאחרונה שימצאו פתרון לתופעה ויפעילו רחפנים אשר יירטו את העפיפונים או הבלונים. אולם, ברצועת עזה הצליחו ביום שישי להפיל שני רחפנים כאלה באמצעות יידוי אבנים.