לקול קריאות שמחה של עשרות תומכים ואוהדים התייצבו היום (שלישי) אלאור אזריה והוריו צ'רלי ואושרה בפני כלי התקשורת, שעות אחדות לאחר ששוחרר סופית מהכלא וחזר לביתו ברמלה. "היום יום שמח, אחרי 26 חודשים של סבל וסיוט שאני לא מאחל גם לשונאים שלי", אמר האב צ'רלי. הוא ביקש מהנוכחים לעמוד דקת דומייה לזכר אחד ממובילי המאבק למען שחרורו של אלאור, מאיר אהרון זיתוני, שנפטר בשבוע שעבר ולאחר מכן הודה לראש עיריית רמלה ולכל התומכים במאבק.


חגיגות השחרור של אלאור אזריה. צילום: אבשלום ששוני

תעודת ההוקרה לאלאור אזריה. צילום: אבשלום ששוני



"עברנו תקופה מאוד קשה", המשיך ואמר צ'רלי, "היום זה יום של שמחות. אנחנו מדברים רק על שמחות. מודים לכל התומכים שלנו. יש לפחות 95% מהעם שתומכים בנו בכל מיני צורות וקיבלנו חיבוק גדול מהם. כוחנו באחדותנו ואם נתאחד נהיה חזקים. מספיק עם השנאה. לא לשכוח שמדובר בחייל צה"ל. תפתחו את העיניים ותראו מה קורה פה", אמר האב. עוד ציין כי על בנו אלאור נאסר לדבר כיוון ש"הוא בסטטוס מסוים".



האם אושרה אמרה ש"היום זה יום העצמאות שלי. בבוקר קיבלתי את השיחה הכי מאושרת בעולם. הילד, האור שלי, חזר הביתה" וסיימה בקריאת שמע ישראל. לאחר שירת עידוד של תומכיו של אלאור העניק לו רן רמי בוזגלו, ממובילי המאבק לשחרורו, תעודת הוקרה בה נכתב כי "במרץ 2016 בעת שירותו בגזרת חברון הבחין אלאור במחבל שהיווה סכנה ברורה ומיידית וניטרל אותו. בפעולה זו, גילה אלאור קור רוח ופעל כמצופה מלוחם מצטיין ועפ"י ההכשרה שעבר. על זאת מוענקת לך תעודת הוקרה מעם ישראל על מסירותך בהגנה על המולדת". שיירה של מכוניות יצאה עם אזריה ותומכיו לנסיעה ברחובות רמלה כשלצידו של אזריה הזמר אריאל זילבר.