אלפי בני אדם גדשו הלילה (ראשון) את כיכר רבין בתל אביב כדי לחגוג את זכייתה באירוויזיון של נטע ברזילי, שהביאה לישראל זכייה רביעית בתולדותיה. כמו לאחר הניצחון של דנה אינטרשיונל לפני 20 שנה ב-1998, גם עכשיו הגיעו החוגגים לכיכר. רבים מהחוגגים קפצו לבריכה המפורסמת כשהם שרים את ההמנון הלאומי ואת שיריה של נטע. "אירופה היא כחולה וקפריסין אכלה אותה", צעקו. 


עמית מתל אביב סיפר: "תמכנו בנטע לאורך כל הדרך ואנחנו שמחים להיות פה". ורד ותמי שהגיעו מחולון כדי להשתתף בחגיגות בתל אביב, סיפרו: "האמנו כל הדרך שהיא תזכה וברגע שזה קרה באנו לכיכר בלי לחשוב פעמיים". נמרוד, שהגיע גם הוא לחגוג בכיכר אמר: "איזה טירוף היה. אירוויזיון מדהים והחגיגות פשוט מטורפות. כנראה שהעם הזה היה כל כך צריך את זה".
חגיגות בכיכר רבין

חגיגות בכיכר רבין על זכיית ישראל באירוויזיון

ברזילי אמרה במסיבת העיתונאים שלאחר התחרות: "גאה ושמחה להביא תא האירוע הקסום הזה לישראל, אני לא חושבת שאני צריכה להגיד הרבה לאחר שהרוב בחר בי וזה הדבר הכי טוב שקורה לאנשים שבוחרים משהו שונה".
צילום: אבשלום ששוני



צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני


"אני חוגגת את עצמי לא משנה מה המידה שלי. אני פשוט צריכה להיות אני. יש לנו דרך ארוכה לייצר דברים עד הקצה", הוסיפה ברזילי.

לאחר זכייתה אמרה נטע בדמעות: "אני כל כך שמחה, תודה שבחרתם בשונה, תודה שחגגתם את המגוון, אני אוהבת את המדינה שלי. בפעם הבאה בירושלים". גם ראש הממשלה נתניהו הצטרף לחגיגות וכתב בטוויטר: "נטע, את כפרה אמיתית. הבאת הרבה כבוד למדינת ישראל! לשנה הבאה בירושלים!". ראש הממשלה התקשר לברזילי לאחר הזכייה ואמר: "את השגרירה הכי טובה של ישראל. אני אגיד לך שתי מילים - כפרה עלייך".

צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני


צילום: מאיה פיס



גם נשיא המדינה ריבלין הביע את התרגשותו מהאירוע וצייץ: "‏גאים בך נטע יקרה. מחכים לכולם בשנה הבאה בירושלים!". "כפרה עלייך שיחקת אותה וריגשת את כולנו. הבאת כבוד גדול למדינת ישראל", אמרה השרה מירי רגב בשיחת טלפון לברזילי. "נטע הביאה מתנה גדולה למדינת ישראל שחוגגת 70 לעצמאותה ולירושלים שחוגגת היום 51 שנים לשחרורה ואיחודה. בשנה הבאה האירוויזיון בישראל ונעשה הכל על מנת לארח אותו בצורה היפה ביותר ולחשוף שוב את פניה היפות של מדינת ישראל", הוסיפה רגב.

יו״ר המחנה הציוני, אבי גבאי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כשאישה עוצמתית כמו נטע מטיפה על הבמה הגדולה בעולם לקבלת האחר ואומרת ״אני אוהבת את המדינה שלי״, זו ההסברה הכי טובה שאפשר לבקש".‬ ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "נטע כפרה עליה הביאה לירושלים ולעם ישראל מתנה גדולה ומרגשת ליום ירושלים שיחד עם העברת השגירות לבירה שמה את ירושלים על ראש שמחתו של העולם כולו. עיריית ירושלים תעניק את כל הסיוע הדרוש לקיום אירויזיון 2019 בבירת ישראל ויחד נחשוף את פניה היפות של ירושלים לכל בית בעולם".