נטעמאניה: טירוף מוחלט, רק כך ניתן להגדיר את מה שמתרחש מאז
חגיגות בכיכר רבין על זכיית ישראל באירוויזיון
זכתה אמש נטע ברזילי בתחרות האירוויזיון 2018, והביאה לישראל את הדוז פואה אחרי 20 שנות בצורת. אלפים חגגו בכיכר רבין בתל אביב, בשוק מחנה יהודה בירושלים ובמקומות נוספים, והרשתות החברתיות גועשות מאז הזכייה המרגשת,שהגיעה בתום ערב דרמטי במיוחד.

הבוקר (ראשון) סיפרה ברזילי לרשת כאן ב' על התחושות מהערב הדרמטי: "ירדנו מהבמה אל ההמולה המטורפת הזה, הכל מטורף פה, אי אפשר לעכל את מה שקרה פה. זה כבוד ענק, הלב שלי מתפוצץ מגאווה, ולכל המשלחת שקרעה את התחת בשבועות האחרונים. העבודה משתלמת, כמו גם שבירת מוסכמות וסטראוטיפים". על העתיד, שנראה ורוד אמרה הכוכבת: "מקווה שהטירוף יעבור ויינתן לי להמשיך כאומנית שיש לה אמירה וכיוון ושייתנו לי להיות. אני רוצה לעשות וליצור בחופש מוחלט". 

נטע ברזילי לאחר הזכייה אמש. צילום: AFP
נטע ברזילי לאחר הזכייה אמש. צילום: AFP
נטע הוסיפה: "הבנתי שאנשים קפצו למזרקה בכיכר רבין, זה פסיכי. פשוט פסיכי. אני על ענן, אני באופוריה, אין לי מושג איפה אני. זה היה מטורף, אי אפשר להאמין למה שקרה שם". 
 
אלפים בכיכר רבין לאחר הזכייה אמש. צילום: אבשלום ששוני
אלפים בכיכר רבין לאחר הזכייה אמש. צילום: אבשלום ששוני


 ישראל כאמור הגיעה למקום הראשון עם 529 נקודות כשאחריה קפריסין עם 436 נקודות. במקום השלישי סיימה אוסטריה עם 342 נקודות. לאחר זכייתה אמרה נטע בדמעות: "אני כל כך שמחה, תודה שבחרתם בשונה, תודה שחגגתם את המגוון, אני אוהבת את המדינה שלי. בפעם הבאה בירושלים". גם ראש הממשלה נתניהו הצטרף לחגיגות וכתב בטוויטר: "נטע, את כפרה אמיתית. הבאת הרבה כבוד למדינת ישראל! לשנה הבאה בירושלים!". ראש הממשלה התקשר לברזילי לאחר הזכייה ואמר: "את השגרירה הכי טובה של ישראל. אני אגיד לך שתי מילים - כפרה עלייך".
גם נשיא המדינה ריבלין הביע את התרגשותו מהאירוע וצייץ: "‏גאים בך נטע יקרה. מחכים לכולם בשנה הבאה בירושלים!". "כפרה עלייך שיחקת אותה וריגשת את כולנו. הבאת כבוד גדול למדינת ישראל", אמרה השרה מירי רגב בשיחת טלפון לברזילי. "נטע הביאה מתנה גדולה למדינת ישראל שחוגגת 70 לעצמאותה ולירושלים שחוגגת היום 51 שנים לשחרורה ואיחודה. בשנה הבאה האירוויזיון בישראל ונעשה הכל על מנת לארח אותו בצורה היפה ביותר ולחשוף שוב את פניה היפות של מדינת ישראל", הוסיפה רגב.