שר הביטחון אביגדור ליברמן עקץ הבוקר (ראשון) את משטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד, על רקע זכייתה של הנציגה הישראלית לאירוויזיון, נטע ברזילי. בציוץ בטוויטר כתב: "אסד תלמד מה הולך היום. תגיד לחמינאי שאתה לא הצעצוע שלו. אין לו מה לחפש בסוריה".



ליברמן סייר ביום שישי בצפון, על רקע המתיחות בין איראן וישראל: "באנו לכאן קודם כל לעשות מיד הפקת לקחים מן האירוע, זה דבר חשוב ביותר. כל עוד זה חם - תכה על הברזל.  אני קורא לאזרחי ישראל לבוא לסייר ברמת הגולן ובצפון, אפשר לחזור לצימרים, לסייר, לטייל, יש פה באמת נופים ומקומות מן היפים ביותר ואין שום בעיה, חזרנו לשגרה, חוזרים לשגרה, תבואו לטייל", אמר שר הביטחון בהתייחסו למצב המתוח.  

"אם כבר אני פה אז אנצל את ההזדמנות להעביר מסר לאסד: תעיף את האיראנים, תעיף את קאסם סולימאני וכוח קודס, הם לא עוזרים לך הם רק פוגעים וכל הנוכחות שלהם היא אך ורק בעיות ונזקים. תעיפו את האיראנים ואפשר פה באמת לעבור אולי לחיים אחרים".

כשנשאל האם הוא חושב שהסבב הקודם מרחיק את העימות ונתן הרתעה לישראל השיב: "אני מציע שאנחנו גם פה נהיה בלי התלהבות יתר, אין כמו חטא היוהרה, אין מקום ליהירות. היה אירוע, אני לא חושב שבזה כל הבעיות, כל המתח, כל החיכוך הסתיים, לא, הכול צריך לקחת בפרופורציה הנכונה. כמו שראינו צה"ל ערני, פועל, עושה מה שצריך לעשות, יחד עם זה זה לא עסקי ביטוח, אין פה 100%, אז לכן הכול צריך לקחת בפרופורציה הנכונה, בזהירות ובשיקול דעת. אני לא חושב שהכול הסתיים אבל אנחנו בהחלט עם אצבע על הדופק ופועלים גם בשיקול דעת, גם באחריות וגם בנחישות. אנחנו כל הזמן נמצאים בכוננות, עוקבים אחרי האירועים ואין פה מקום להיכנס לאופוריה. צריך להיות כל הזמן ערניים ולראות בדיוק מה קורה". 

ילמד מנטע? אסד. צילום: רויטרס
ילמד מנטע? אסד. צילום: רויטרס