צוות החקירה המיוחד (צח"מ) אשר מונה לחקור את האסון בנחל צפית, בו נהרגו עשרה בני נוער בשיטפונות, העביר היום (ראשון) לפרקליטות מחוז דרום את סיכום החקירה וממצאיה, ומהם עולה כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד מדריך המכינה הקדם צבאית "בני ציון", אביב ברדיצ'ב, בגין עבירת הריגה.



כנגד מנהל המכינה הקדם צבאית יובל כאהן, לעומת זאת, התגבשה תשתית ראייתית בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות, בעוד שכנגד המדריכה הנוספת, שחרף ההתרעות יצאה אף היא לטיול, טרם התגבשה ההחלטה.



כזכור, אותה מדריכה הובילה לתפנית בחקירה, כשסיפרה לחוקריה כי דיווחה למדריך על תנאי מזג אוויר נוקשים הצפויים ביום הטיול, והעבירה לו הודעה כתובה על כך. גם מנהל יחידת החילוץ ערבה התריע כי אסור לצאת לטיול שתוכנן לאותו היום.



כאהן. צילום מסך
כאהן. צילום מסך



את אותה תחזית קיבל המדריך מקצין חיזוי של חיל האוויר ונציג חיזוי של חברה פרטית איתם נועץ, וחרף ההתרעות על תנאי מזג אוויר קשים ביום הטיול וההמלצה לא לצאת אליו, הוא הוציא את החניכים לנחל צפית בערבה, שם נספו אותם 10 נערים ונערות.



באסון קיפחו את חייהם אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, עדי רענן ממכמורת, צור אלפי ממזכרת בתיה, מעיין ברהום מירושלים, רומי כהן ממושב מאור, גלי בללי מגבעתיים, שני שמיר משהם, אילן בר שלום מראשל"צ ואגם לוי ממושב חירות.