בית"ר ירושלים החליטה לשנות את שם הקבוצה לבית"ר טראמפ ירושלים, כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב אונליין", בעקבות החלטתו של נשיא ארצות הברית להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. הבעלים של בית"ר ירושלים, אלי טביב, הסביר הבוקר (שני) בתוכנית "אורלי וגיא" בערוץ 10 מדוע החליט להוסיף לשם הקבוצה את שמו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "אחרי 70 שנה שאף נשיא לא הכיר בירושלים כבירת ישראל ולא העביר אליה את השגרירות, עשה את זה דונלד טראמפ, הנשיא הראשון שהחליט לעשות את זה. כאדם שחי בארצות הברית וגר בה, ושבחר בדונלד טראמפ, אני חושב שהוא עשה מעשה אמיץ ומגיעה לו המחווה. 
בהודעת המועדון הרשמית שפורסמה אתמול נאמר כי "70 שנה המתינה ירושלים להכרה בינלאומית, עד שהנשיא דונלד טראמפ החליט לעשות מעשה והכיר בה כבירת הנצח של עם ישראל. הנשיא טראמפ הפגין אומץ, חזון ואהבת אמת לעם ישראל ולבירתו, ובימים אלה הולכות מדינות נוספות https://בעקבותיו ושמות את ירושלים על המפה".

אלי טביב. צילום: דני מרון
אלי טביב. צילום: דני מרון


עוד נכתב בהודעה, כי "בית"ר ירושלים, אחד המותגים הירושלמים הבולטים ביותר, החליט לגמול לנשיא על אהבתו במחוות אהבה משלנו. ראשי המועדון - הבעלים אלי טביב ומחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה, החליטו להוסיף לשם המועדון את שמו של הנשיא האמריקאי שעשה היסטוריה ומעתה תיקרא קבוצת המנורה "בית"ר טראמפ ירושלים. יש בנו אהבה לכבוד הנשיא, והיא תנצח".

טביב, שבדק את התכנות הרעיון מבחינה חוקית, הבין שהדבר אפשרי. הבעיה היא שבמגעים לא רשמיים עם השגרירות האמריקאית, לא נרשמה התלהבות. בן כספית, שכאמור חשף את הסיפור לראשונה, אמר לתכנית הספורט של 103FM: "בשגרירות האמריקאית אישרו שהגיע רעיון כזה, אך הם לא מתלהבים משימוש בשמו של הנשיא על ידי גופים פרטיים. אלי טביב, אני חושב, הגיע למסקנה שהוא לא צריך רשות מאף אחד. הוא מכבד את הנשיא והוא יכול לקבוע כבעלים לשנות שמה של הקבוצה, כך לפחות שיטתו. אני התרשמתי שטביב רציני, בואו לא נשכח שהוא גם אזרח אמריקאי ותומך בנשיא ארצות הברית".

בהתאחדות לכדורגל טוענים: "נכון לעכשיו לא הוגשה שום בקשה רשמית לשנות את שמה של בית"ר ירושלים. על פי התקנון, המהלך הוא בלתי אפשרי לפחות בשלב הזה". על פי התקנון, מועדון רשאי להוסיף לשמו תוספת אחת או יותר ורק מהאפשרויות הבאות: שם מסחרי בכפוף למגבלות כל דין, לזכר אדם שנפטר ובכפוף לקבלת הסכמת בני משפחתו או שם עירוני בכפוף לקבלת הסכמת הרשות המקומית.