פרסום ראשון: בתקופה האחרונה ביקש תאגיד השידור הציבורי "כאן" לראיין את הקצינה צ' שהתלוננה נגד ניצב רוני ריטמן על כך שהטריד אותה מינית, כך נודע הערב (שלישי) למעריב אונליין. המשטרה סירבה לבקשה ללא נימוק, ובעקבות כך החליט התאגיד לעתור נגד המשטרה לבג"ץ, והעתירה הוגשה היום.



עורכת הדין טלי ליבליך, שמייצגת את התאגיד, אמרה: "המשטרה לא מאפשרת לראיין את צ', לא ייתכן שכולם יכולים להתראיין, כולל ריטמן שפרש לאחרונה מהמשטרה, ודווקא השוטרת צ' שנפגעה מריטמן יושבת בבית ומנועה מלספר לציבור את מה שקרה. זה גם עוול כלפיה וזו גם פגיעה בציבור שלא יכול לקבל את הסיפור השלם" אומרת ליבליך ומוסיפה: "יכולנו להשתמש בשיטת 'גורמים בסביבת' או 'עורכי דינה אומרים' אך זו לא דרך נכונה. אנחנו חושבים שזכות הציבור לשמוע את עמדתה של צ' והמשטרה נדרשת להסביר מדוע היא מסרבת".



כזכור, לפני כשבועיים החליט ריטמן לפרוש מהמשטרה. כפי שנחשף במעריב, ההחלטה של ריטמן, ראש להב 433 לשעבר במשטרה, לפרוש מהארגון אחרי 31 שנות שירות, כפי שעולה ממכתב שהעביר אל מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, הנה תולדה של הודעה חד משמעית שהעביר השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, אל המפכ"ל וצמרת הארגון, לפיה אינו מתכוון למנות את ניצב ריטמן לתפקיד אחר בארגון, בוודאי לא בסבב המינויים הקרוב.



בכאן החליטו לפנות לבג"ץ. צילום: יוסי אלוני
בכאן החליטו לפנות לבג"ץ. צילום: יוסי אלוני



לאחרונה הקצינה צ', שטענה כי ריטמן הטריד אותה מינית, הגישה תביעת לשון הרע נגד דוברת המשטרה תת ניצב מירב לפידות. מדובר בתביעה על סך חצי מיליון שקלים, והיא הוגשה בגין דברים שאמרה על צ' הקצינה שהתלוננה נגד ראש יחידת להב 433 במשטרה, בגין ההטרדה המינית.



כתב התביעה מתייחס לראיון שהעניקה לפידות ב"כאן ב'", לתכנית "קלמן-ליברמן", בחודש ינואר האחרון. בין היתר, במהלך הראיון הדוברת טענה כי צ' "הלכה להתלונן על ניצב ריטמן אחרי שהיא הבינה שהיא מסובכת עד מעל הראש עם מערכת יחסים קלוקלת..". זאת, למרות שהקצינה לא התלוננה נגד ריטמן, אלא מח"ש פנו אליה כדי שתגיע להעיד בנושא. בנוסף, לפידות התעקשה בראיון כי הקצינה לא עברה הטרדה מינית ותיארה מסכת עובדתית שונה מהמציאות ומקביעת בג"ץ.



ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הקצינה מעולם לא פנתה לדוברות המשטרה בבקשה כלשהי לראיון. למרות זאת, פעם אחר פעם אנו קוראים בעיתונות על תגובת "מקורביה" המביאים ציטוטים מלאים בשמה, כך שבדרך כזו או אחרת עמדתה מובאת לציבור. נגד צ׳ הוגש כתב אישום המתנהל בימים אלו בהליך משמעתי בבית הדין למשמעת של משטרת ישראל וראוי כי עמדתה תוצג בבית הדין ולא בתקשורת. למותר לציין כי מדי שנה דוברות המשטרה מעלה לכלי התקשורת למעלה מאלף ראיונות בנושאים מהותיים ומפיצה למעלה מ-10,000 הודעות דוברות על פעילותה המגוונת של המשטרה, יותר מכל גוף אחר בישראל. עובדה זו היא שמעידה יותר מכל על שקיפות מלאה בפני הציבור ושיתוף פעולה מיטבי מול כל כלי התקשורת. כך היה בעבר וכך יהיה גם בעתיד".