במגזר הערבי תתקיים היום (רביעי) שביתה כללית במסחר, בתחבורה, ברשויות המקומיות ובמוסדות חינוך, במחאה על אירועי הדמים ברצועת עזה. במערכת הפוליטית המשיכו אתמול להגיב למשבר המעמיק ברצועת עזה ולגל ההפגנות האלימות, שהגיע שלשום לשיאו כאשר עשרות פלסטינים נהרגו בעימותים לאורך הגבול.



יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, יצטרף לשביתה. "אנחנו יוצאים היום לשביתה של כלל האוכלוסיה הערבית כמחאה על הירי הקטלני ברצועה. אי אפשר לעצום עיניים לייאוש של התושבים שמנסים להיאבק בכלא הזה שנקרא עזה. אי אפשר להמשיך בשגרה בזמן ש60 מפגינים נרצחו במצח נחושה על ידי ממשלת נתניהו ובחסות משטר טראמפ".

שביתה בנצרת
 
שביתה ביפיע

גם ח"כ זוהר בהלול (המחנה הציוני) הודיע כי יצטרף לשביתה ולא ייקח היום חלק בפעילות הכנסת. "לאור השביתה הכללית שהוכרזה בחברה הערבית, מובן שגם אני מצטרף לשביתה במחאה על המתחולל בגבול עזה. הירי הקטלני של הצבא וההרוגים הפלסטינים במספרים מחרידים, אינם מאפשרים לי מוסרית להמשיך בעבודת הכנסת כאילו שמדובר בשגרת חיים".
"ממשלת נתניהו שזונחת את האסון ההומניטרי ברצועת עזה לאורך שנים, לא עושה דבר על מנת להרגיע את עימות הדמים ברצועה. 
שב וקורא להקים ועדת חקירה על הוראות פתיחה באש לעבר מפגינים אזרחים, לאלתר", אמר בהלול.

חבר הקבינט, השר יואב גלנט (כולנו) האשים את חמאס ואמר: “אם חמאס ימשיך ויעשה שגיאות - דמם של יחיא סנוואר ובכיריו בראשם. חמאס הוא מלאך המוות של תושבי רצועת עזה החפים מפשע. הוא לקח בשבי שני מיליון איש כבני ערובה. הוא לוקח נשים וילדים לקו האש מתוך כוונה שהם ייפגעו, כדי לעורר פרובוקציות בינלאומיות. מצב הומניטרי משופר בעזה הוא אינטרס ביטחוני ישראלי. ככל שהמצב ההומניטרי בעזה יהיה טוב יותר, המצב הביטחוני ישתפר. אנחנו צריכים להיות פרואקטיביים ולפעול בהתאם”.



"חמאס לוקח נשים וילדים לקו האש". עימותים במהלך "צעדת השיבה", צילום: AFP
"חמאס לוקח נשים וילדים לקו האש". עימותים במהלך "צעדת השיבה", צילום: AFP



"הספין של בקבוקי התבערה לא יעזור, מדובר בטבח"




השר יובל שטייניץ (הליכוד) התראיין ב”כאן ב'” ובחר להאשים במצב את יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שמקפיא את משכורות המועברות לעזה. “הצעתי שניקח את הכספים שעוברים לרשות, שגם ככה הם עוברים דרכנו, ונעביר את המשכורות שאבו מאזן מקפיא בעצמנו כדי שמשפחות בעזה יוכלו לקנות מזון ותרופות”, אמר. יו”ר מרצ, ח”כ תמר זנדברג סיירה אתמול בשדרות, במועצה האזורית אשכול ובקיבוץ נירים, ואמרה: “ממשלת ישראל חייבת לשנות מדיניות ולפעול מיידית – להסכים להודנה (הפסקת אש ארוכת טווח), לפתוח נמל, להסיר את המצור מהרצועה, לשקם אותה ולהזרים לה כסף זר בפיקוח בינלאומי”. 



ואילו ח”כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כינה אתמול את האירועים שלשום בעזה “טבח” וקרא להרחיב את הפגנות המחאה של הציבור הפלסטיני גם לגדה.


בראיון לגלי צה”ל אמר טיבי: “אני מקווה שהמחאות תהיינה בכל מקום, גם בגדה המערבית. צה”ל טבח ב־52 פלסטינים לא חמושים. גם אם חמישה אנשים היו חוצים את הגדר - אפשר היה לעצור אותם. הספין של בקבוקי התבערה והטרור לא יעזור, מדובר בטבח”.



גם ח”כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הגיבה אתמול לאירועים ואמרה: “החברה הישראלית מתחלקת לשלושה חלקים - אלה שיורים, אלה שרוקדים ואלה ששותקים. אלה הופכים בני אדם לגופות, אלה רוקדים ברקע הדם והגופות ואלה שותקים למראה הדם והגופות. “החברה הישראלית צריכה טיפול פסיכולוגי דחוף, צריכה מנה של אנושיות, לפני שיהיה מאוחר מדי להציל אותה. הצבא הישראלי רוצה למנוע את ההצלחה המתמדת של הפגנות עממיות ומשיכת תשומת לב עולמית לפלסטינים על ידי רצח מסיבי בלי הססנות ובלי מצמוץ עיניים", הוסיפה זועבי.