עימות מאחורי הקלעים: סוגיית מינוי מפכ"ל המשטרה הבא ממשיכה להסעיר את צמרת המשטרה וסגל הפיקוד הבכיר. לאור הדיונים וההתעסקויות בנושא מינוי הסמפכ"ל החדש, זאת בעקבות בקשתו של הסמפכ"ל המכהן, ניצב זוהר, דביר לסיים את תפקידו. המפכ"ל אלשיך ציין כי המועמד המועדף עליו לתפקיד הוא ניצב יורם הלוי מפקד מחוז ירושלים. עם זאת, ניצב הלוי עצמו דחה את ההצעה, וזאת מפני שהוא מכוון לתפקיד המפכ"ל, זאת במידה וכהונת אלשיך לא תוארך בשנה נוספת. 
גורמים המקורבים להלוי, ציינו בשיחה עם "מעריב אונליין", כי הלוי פיקד על מחוז דרום תחת שתי מלחמות ועשה שם עבודה נפלאה, לאחר מכן קיבל את מחוז ירושלים, הגדול ביותר בארץ, וגם שם הגיע להישגים מרשימים. "אין ספק שהיעד הבא שלו הוא פסגת הארגון, בלי כל כוונה חלילה לחתור תחת המפכ"ל המכהן", הוסיפו, "זה ראוי לכל קצין המעריך את עצמו ומכוון הכי גבוה שאפשר ואין צורך לנסות ולפגוע במי שמכהן בראש הפירמידה".
לדבריהם, מניסיונות של גורמים שונים ליצור ריב בין המפכ"ל לבין ניצב הלוי, אין בהם אלא ניסיון לסכל את מועמדותו של הלוי לתפקיד המפכ"ל,  וזאת לאור העובדה שהשר לבטחון פנים הצהיר בפומבי כי המפכ"ל הבא ימונה מתוך הארגון. בצמרת המשטרה מבטיחים כי האמירות לפיהן התריע אלשיך בפני הלוי, לבל ימשיך לנהל שיחות אישיות מאחורי גבו עם ראש הממשלה - אין בהן אמת. שיחות בין המפכ"ל רוני אלשיך לניצבים מתקיימות בדלתיים סגורות, וגם המפכ"ל והלוי עצמם מכחישים את קיום השיחות, אזי הן לא התקיימו. למרות זאת, עדיין ישנם הטוענים כי התקיימה שיחה בין המפכ"ל להלוי, שתוכנה לא ברור, אולם זו עמדה סביב התנגדותו של הלוי למינויו לתפקיד סמפכל המשטרה. 

כזכור, לפני כשלושה שבועות פורסם לראשונה ב"מעריב אונליין" כי השר ארדן לא יאריך את כהונתו של המפכ"ל רוני אלשיך. רנ"צ אלשיך נכנס לתפקידו בדצמבר 2015 וע"פ המתוכנן תסתיים כהונתו בדצמבר 2018. בחלק מהמקרים זכה המפכ"ל המכהן להארכת הכהונה לתקופה של שנה, אולם מסתמן כי הנוהל המוכר לא יחול במקרה של אלשיך, שבינו לבין השר ארדן נתגלו במהלך הכהונה לא מעט מחלוקות.
מהמשטרה נמסר בתגובה: במשטרת ישראל דוחים את הטענות בדבר עימותים או כל אמירות אחרות הנוגעות לאופי מערכת היחסים עם בכירי המשטרה. המפכ״ל הוביל רפורמות רבות במשטרה ביחד ובשיתוף מלא עם סגל הפיקוד הבכיר כולו. המפכ״ל ימשיך לפעול ביחד עם ניצב יורם הלוי לקיום שגרת חיים תקינה לתושבי ירושלים והסביבה. שוב אנו עדים לדיסאינפורמציה המובאת כביכול בשם המפכ״ל או ״מקורביו״. צר לנו על הטעיית הציבור, האחריות על הפרסומים הינה על אחריות המפרסם.