מפקד מחוז ירושלים,ניצב יורם הלוי, התייחס היום (שישי) לראשונה בקולו לסערה שפרצה אמש בעקבות הדיווח על טענות על קשריו עם ראש הממשלה. הלוי, שהגיע להערכת מצב לקראת יום שישי הראשון של הרמדאן בהר הבית, אמר לכתבים: "אל תעשו לי את זה, אני מבקש. התייחסנו כבר ואמרנו שלא היה כלום".



הסערה פרצה על רקע סוגיית מינוי מפכ"ל המשטרה הבא, והחלטתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שלא להאריך את כהונתו של רוני אלשיך, עליה פורסם לראשונה במעריב, וכן מינוי סמפכ"ל חדש למשטרה במקומו של ניצב זוהר דביר, שביקש לסיים את תפקידו. המפכ"ל אלשיך ציין כי המועמד המועדף עליו לתפקיד הוא ניצב יורם הלוי מפקד מחוז ירושלים. עם זאת, ניצב הלוי עצמו דחה את ההצעה, וזאת מפני שהוא מכוון לתפקיד המפכ"ל, זאת במידה וכהונת אלשיך לא תוארך בשנה נוספת. 



גורמים המקורבים להלוי ציינו אתמול בשיחה עם "מעריב אונליין", כי הלוי פיקד על מחוז דרום תחת שתי מלחמות ועשה שם עבודה נפלאה, לאחר מכן קיבל את מחוז ירושלים, הגדול ביותר בארץ, וגם שם הגיע להישגים מרשימים. "אין ספק שהיעד הבא שלו הוא פסגת הארגון, בלי כל כוונה חלילה לחתור תחת המפכ"ל המכהן", הוסיפו, "זה ראוי לכל קצין המעריך את עצמו ומכוון הכי גבוה שאפשר ואין צורך לנסות ולפגוע במי שמכהן בראש הפירמידה".

לדבריהם, מניסיונות של גורמים שונים ליצור ריב בין המפכ"ל לבין ניצב הלוי, אין בהם אלא ניסיון לסכל את מועמדותו של הלוי לתפקיד המפכ"ל,  וזאת לאור העובדה שהשר לבטחון פנים הצהיר בפומבי כי המפכ"ל הבא ימונה מתוך הארגון. בצמרת המשטרה מבטיחים כי האמירות לפיהן התריע אלשיך בפני הלוי, לבל ימשיך לנהל שיחות אישיות מאחורי גבו עם ראש הממשלה - אין בהן אמת. שיחות בין המפכ"ל רוני אלשיך לניצבים מתקיימות בדלתיים סגורות, וגם המפכ"ל והלוי עצמם מכחישים את קיום השיחות, אזי הן לא התקיימו. למרות זאת, עדיין ישנם הטוענים כי התקיימה שיחה בין המפכ"ל להלוי, שתוכנה לא ברור, אולם זו עמדה סביב התנגדותו של הלוי למינויו לתפקיד סמפכל המשטרה.