משטרת מחוז תל אביב פתחה בחקירה נגד שאול שמאי, המורה הפדופיל מבית הספר בתל אביב, בחשד לביצוע עבירות מין נוספות בתלמידים. הנהלת בית הספר כינסה את התלמידים בתחילת השבוע, עם ההודעה על גזר דינו של שמאי, והחלה בהסברה בנוגע לעונש שהושת עליו. במהלך השיחה, מספר תלמידות קמו וטענו כי המורה ביצע גם בהן עבירות מין. ההודעה על כך הועברה במיידי למשרד החינוך. בשלב זה עדיין לא ברור מספר התלמידות שמתלוננות נגד שמאי, אולם במשטרה החליטו לפתוח בחקירה, ולהגיע להורי התלמידות, על מנת לגבות מהן עדויות על ידי חוקרת ילדים . 



כזכור, בתחילת השבוע, בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר שבע שנות מאסר על המורה הפדופיל. בנוסף נגזרו עליו 18 חודשי מאסר על תנאי ו-25 אלף שקלים פיצויים לכל מתלוננת. שמאי הורשע בחודש ינואר במסגרת הסדר טיעון, בו הודה בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטינה בנסיבות אינוס, בארבע תלמידות כיתה ב' ובבת 13, אותה לימד בשיעור פרטי.



התובעת במשפט, עו"ד כנרת כאהן מור מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) מסרה בתום הדיון: "בית המשפט גזר היום על הנאשם עונש של 7 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי של 25 אלף ש"ח לכל מתלוננת. עונש זה משקף את חומרת העבירות ומהווה הרתעה לכל מי ששלומם וביטחונם של ילדינו מופקדים בידיו, לבל ינצל את תמימותם של הילדים, חוסר האונים והמרחק מהעין כדי לפגוע בהם".



פרקליטתו של שמאי, טלי גוטליב, אמרה לאחר מתן גזר הדין: "בית המשפט קיבל את מלוא הטענות שלנו כי לצד שליחת אדם למאסר, ניצבת חובתנו כחברה להתחשב ולסייע בשיקומו של אדם, שהודה התחרט, הצטער וביקש טיפול לטובתו ולטובת בחברה כולה". עוד הוסיפה גוטליב: "העובדה שמרשי התחרט באופן מאוד נדיר ויוצא דופן במקרים כאלה מדברת בעד עצמה ומשקפת את העובדה שהחרטה שלו אמיתי וכנה. בית המשפט קיבל את עמדתנו".