בחינת הבגרות במתמטיקה, שמדי שנה מצליחה להדיר שינה מעיני תלמידים רבים, מתקיימת היום (חמישי) וכ־165 אלף תלמידים ייבחנו בכל הרמות - 3, 4 ו־5 יחידות לימוד. בימים האחרונים נערכו מרתונים רבים ברחבי הארץ לקראת הבחינה, ביניהם מפגשי למידה מיוחדים בנצרת, בביה"ס החקלאי כדורי, במקיף ח' באשדוד ובביה"ס גוונים בעמק חפר. במפגשים אלה לקחו חלק כ־2,000 תלמידי כיתה י"א המשתתפים בתוכנית "5 אונליין" של משרד החינוך ומט"ח. המפגשים התקיימו במסגרת תוכנית "נחשון" - החונכות הווירטואלית של משרד החינוך המובלת על ידי האגף לחינוך על־יסודי ומופעלת ע"י מט"ח, שבה ניתן מענה סביב השעון לתלמידי התוכנית באמצעות קבוצות וואטסאפ ייעודיות.



שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לבחינה ואמר כי "באמצעות הבגרות במתמטיקה ניתן ללמוד על הסיפור החשוב באמת: התמדה, נחישות והתמודדות עם אתגרים עבור תלמידי ישראל. אני גאה בתלמידים האלה, שהתאמצו לאורך השנה ומגיעים כעת לקו הסיום. מקצוע המתמטיקה הוא בסיס הכרחי ללימודים גבוהים בתחומי המדעים וההנדסה, ומהווה קרש קפיצה להצלחת ילדינו ולעתידה של מדינת ישראל".



בליווי התוכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה



רחלי, תלמידת כיתה י"ב מתל אביב, תיגש היום ל־5 יח"ל ומספרת ל"מעריב־השבוע" כי היא מעט לחוצה: "יש קצת לחץ אבל אני ממש אוהבת מתמטיקה, זו הייתה החלטה שלי להרחיב את המקצוע ואני שלמה עם זה". ליאור הרוש מטבריה ייגש גם הוא ל־5 יח"ל ונשמע רגוע: "בהתחלה היה ממש קשה, הייתי בכיתה מוגברת על תנאי, ואז לקחתי את עצמי בידיים והחלטתי שאני רוצה לגשת ל־5 יח"ל".



לשאלה אם שר החינוך יכול להיות גאה שזה בזכות הרפורמה שלו, השיב "לא יודע אם זה קשור לרפורמה, החלטתי שאני רוצה, התייעצתי עם מורים ובסוף אני ניגש עם מגן 90. יש חששות, זו בגרות קשה אבל אני די רגוע". במשרד החינוך מתגאים ששנת הלימודים לוותה בתוכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה וכללה שורה של השקעות תקציביות ופעולות להגדלת מספר התלמידים הניגשים ל־5 יחידות, כשהחל מספטמבר הקרוב התוכנית תורחב לכל יחידות הלימוד.



בין הפעולות שנעשו כדי לעודד תלמידים לגשת לבגרות מורחבת: התקיימו כ־600 סדנאות והרצאות של מהנדסים מהתעשייה וההייטק במטרה לעודד את התלמידים ללימודים מוגברים במתמטיקה, פרויקט החונכות הווירטואלית גדל ומספר התלמידים הנעזרים בו עלה מ־2,330 ל־5,250.