שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין היום (ראשון) ל"כאן ב'" והתייחס לשלל סוגיות בוערות, החל מהמצב הביטחוני הרגיש ועד למסקנות על אסון השיטפון המצער. בראשית דבריו התייחס שר החינוך למותו של חייל צה"ל רונן לוברסקי ז"ל בידי מחבל בעת מעצר חשודים של יחידת "דובדבן" ברמאללה: "אני מכיר היטב את מחנה הפליטים שהחיילים היו בו, זה מחנה קשה מאוד. עם ישראל צריך לדעת שרונן ז"ל חירף את נפשו כדי להגן על כולנו. החיילים היו בפעילות במחנה פליטים "אל אמערי" בפאתי רמאללה, שם הם מבצעים מעצרים של מחבלים שרוצים לעשות פיגועים בתל אביב וירושלים. לגבי המהלך עצמו, אני לא רוצה לחוות דעה, כי לא הייתי שם. אני בטוח שצה"ל ילמד ממנו".

בעזה יש מלחמת התשה?
"מדיניות ישראל היום מול עזה היא נכונה. ביום חמישי קיימתי סיור בעוטף עזה, פגשתי ילדים בבתי ספר, וראיתי בעיניי מה קורה. למרות כל העניינים האלה, תחושת הביטחון של התושבים עולה. המדיניות פעם הייתה התעלמות מול האיום, והיום המדיניות היא נחושה. נכון, יש עפיפונים עכשיו, אבל נטפל בהם". בנט המשיך: "אני מאמין מאוד בצורך לשקם את עזה ברמה האזרחית.  אני תומך בשיקום, אין לנו עניין שיהיה שם רע. שיחזירו את הבנים הביתה ויפסיקו עם הפיגועים. אין דיבור עם החמאס, אבל יש בחינה של רעיונות".

לגבי ההחלטה על העברת הסמכות להחליט האם לצאת למלחמה לראש הממשלה ושר הביטחון השיב בנט כי "יש אחידות דעות בקבינט והסכמה, שהסמכות צריכה לעבור מהממשלה לקבינט. למרות שוועדת החוץ והביטחון הערימה קשיים, בסוף העברנו את החוק כמו שרצינו. תאמינו לי שנתניהו לא רוצה לאגור לעצמו את זכות היציאה למלחמה, ומעדיף לשמוע עוד עמדות כדי להתחלק באחריות".
 
באשר לסוגיית פסקת ההתגברות שהעסיקה את הממשלה בחודשים האחרונים אמר בנט: "לצערי זה נסחב הרבה זמן, בעיקר בחודשיים האחרונים. ראש הממשלה הבטיח שהוא יעביר את פסקת ההתגברות. אנחנו נותנים לראש הממשלה את הזמן. אני לא הבנתי שיש הסכמה. אני מתכוון להעלות את זה, ולראות מה קורה עם דרום תל אביב. הנושא הוא נושא הומניטרי קשה".
מה ניתן כדי להפחית ולנסות למנוע את התקיפות המיניות בקרב ילדים ובני נוער?
"אנחנו ביצענו שורה של שינויים, היום מנהל בית הספר צריך לבדוק את הנושא. הליך האישור כולל הגשת מסמכים, שאלון מפורט ואישור ממשטרת ישראל שאין מניעה. הסיפור הזה הניע אותנו לפעולה מאוד משמעותית". 
על המסקנות בעקבות אסון השיטפון הוסיף: "אנחנו לוקחים את האחריות, ביקרתי את כל המשפחות, כדי לפגוש אותן, להכיר. אסון נורא, בלי תכלית. לגבי הפעולות - נפגשנו עם המכינות והוקם צוות עבודה שיקבע נהלים, ובינתיים, מיד, העמדנו את חדר המצב לרשותם". לבסוף, התייחס גם לחקירות נתניהו, וחזר על דבריו לפיו מוקדם להתייחס לכך, וכי "הכל תלוי בחומרת כתב האישום".