מסתמן שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתכוון להגיש כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בפרשת המעונות, כך דווח אמש בחדשות עשר. מנדלבליט שלל אפשרות כי נתניהו תודה במסגרת הסדר, תחזיר את הכסף ולא תורשע. החלטתו נובעת בין השאר בשל היותה חשודה גם בתיק 4,000.

לפי הדיווח, אי אפשר לעשות "הסדר מותנה" עם רעיית ראש הממשלה בשל היותה חשודה גם בתיק 4000 דבר שאינו מאפשר הליך שכזה, וכן בשל הסכומים הגבוהים והשיטתיות של מעשי המרמה לכאורה. בשלב זה המשטרה חזרה לבצע השלמות חקירה בשל חומרים שהעביר לה עד המדינה ניר חפץ בתיק 4,000, בהם הקלטות שיש להן קשר לתיק המעונות.

מנגד, בחברת החדשות דווח כי היועמ"ש העביר מסר לפרקליטי נתניהו כי הוא "קץ במריחת הזמן. עד סוף השבוע תעבירו לנו כמה כסף שרה מוכנה להחזיר. ואז נתכנס ונגמור את זה בהסדר". כזכור, במאי דווח בחברת החדשות כי פרקליטיה של נתניהו הטיחו בפרקליט המדינה שי ניצן וביועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט במהלך המשא ומתן ביניהם כי: "לא נודה בכלום, לא היה דבר כלשהו בלתי תקין". עורכי הדין מחו על גובה הסכומים שאותם נדרשה נתניהו להחזיר בעקבות ארוחות הפאר שהוגשו במעון ראש הממשלה, וכן על ההדלפות מהדיונים.

אביחי מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני
אביחי מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני

 

לפי הדיווח, הפרקליטים אמרו כי העלויות עליהן דובר מופרכות. "מאיפה המצאתם את המספר 359 אלף שקלים?", שאלו. "אתם יודעים שהארוחות לראש ממשלת יוון והארוחה לנשיא דרום סודן ולנשיא אוקראינה עלו 36 אלף שקלים? וכשמגיע לארוחה אהרן ברק - אתם רוצים שיאכל פתיתים ושניצל מחומם?".
פרקליט המדינה ניצן ניסה להגיע לשורה התחתונה, ושאל: "מה אתם מציעים?". עורכי הדין השיבו: "להחזיר גג 50 אלף שקלים". כשנענו בתשובה שלילית קבוצתית, הם הציעו: "נבחר אדם שלישי, הוא יישב עם החשב של משרד ראש הממשלה והם יחליטו על גובה ההחזר". היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הסתייג: "תחזרו לגברת נתניהו ודברו איתה על החזר כספים, אחר כך תשבו עם דני ויטמן (פרקליט מחוז ירושלים), הוא צריך להסכים על הסכום. אני לא מתחייב על כלום, אך להחזר הכספים יהיה משקל חשוב". ניצן הוסיף: "תסגרו את הפן האזרחי, את החזר הכספים, ואחר כך נדבר על הפן הפלילי".
כשבוע לפני כן דווח בחברת החדשות כי שרה נתניהו לא מוכנה ללכת להסדר לפיו היא תחזיר את הכסף ששולם על הזמנת הארוחות השף ולא לעמוד לדין. על פי ההערכות של פרקליטיה, אם תשלם 200 אלף שקלים מתוך 359 אלף השקלים אותם היא חשודה שהוציאה מהמדינה במרמה - המדינה תסגור את התיק. על פי הדיווח, רעיית ראש הממשלה אמרה לפרקליטה כי היא מעדיפה ללכת לכלא מאשר לשלם את הקנס. 
ניר חפץ. צילום: רוני שוצר, פלאש 90
ניר חפץ. צילום: רוני שוצר, פלאש 90