במהלך נסיעה שגרתית ברכבת ישאל מלוד לכרמיאל, ניגש בנו של תושב צפת לנוסעי הרכבת והזמין אותם להניח תפילין במהלך הנסיעה. עובדי הרכבת הבחינו בנעשה ומנעו ממנו להמשיך. הרב אסי שפיגל, שבנו היה על הרכבת סיפר הבוקר (שלישי) ב-103FM: "הבן שלי שב הביתה ביום חמישי מהישיבה ושיתף אותי באירוע שהתרחש ברכבת כאשר הציע ליהודים בקרונות להניח תפילין תוך כדי נסיעה והתבקש להפסיק. ניגש אליו פקח וביקש ממנו לעצור וטען שאנשים ברכבת התלוננו שהוא מפריע להם. בני הבהיר לפקח שהוא מציע בעדינות ליושבים ברכבת ולא מכריח אף אחד להניח תפילין ושזו מצווה, אך הפקח לא שמע לדבריו". 

"לשיחה הצטרף, יו"ר הפורום החילוני, ד"ר רם פרומן, שהתייחס למקרה: "בכל מקום ציבורי יש לבני אדם את הזכות לא לסבול מהטרדות, גם לא של בני דתות אחרות, יש מדינות בעולם בהם זה נהוג, אך אנחנו לא חיים במדינה כזו ואנחנו לא רוצים לחיות במדינה כזו. יש לי כאזרח את הזכות לשבת במקום מסוים ולא לסבול מהטרדה. הרב לא רואה במעשיו הטרדה אך אחרים חושבים אחרת ועליו לכבדם. כל אדם שרוצה להניח תפילין מותר לו ואני אלחם על זכותו לעשות זאת, בנתב"ג יש דוכן מסוים אליו אנשים ניגשים מרצונם ואיש לא כופה עליהם, אני לא חושב שלאף אחד יש בעיה עם זה. דרך אגב, יש המון דתיים שגם סובלים מהזילות הזו של היהדות והשידול של הדת".

השיב לו הרב שפיגל: "התופעה הזו קיימת שנים רבות, מידי פעם יש עלינו גם צעקות אך בסרטון שראינו בשדה התעופה לדוגמא נחשפנו לחוסר הסבלנות וקבלת האחר של הליברלים לכאורה. בווידיאו מוצגת גברת שמפריעה לאדם להתפלל, זה מראה כי דגל הליברליות הפך לתוקפני". ענה לו ד"ר פרומן לסיום: "חב"ד הוא ארגון תוקפני, לא ראיתי אותם מראים ליברליות כשמדברים איתם על אבולוציה".
רכבת ישראל מסרה בתגובה: "על פי נהלי רכבת ישראל, אסורה כל פעולה שלא אושרה במפורש על ידי עובדי הרכבת בתחנה או ברכבת עצמה. יודגש כי רכבת ישראל מכבדת את נוסעיה, מכל הדתות, ומאפשרת כל ביטוי דתי שאינו מפריע לנסיעה או לנוסעים. אנו שבים ומבקשים מציבור הנוסעים לכבד את נוסעי הרכבת ואת פרטיותם, ולאפשר לכולם ליהנות מהדרך".
עריכה: איתמר זיגלמן