עורכי דינו של השוטר ממשטרת חיפה שהוצא לחופשה כפויה, עו"ד ליאור בנימין ועו"ד סמי איליה, פנו הבוקר למחלקה לחקירות שוטרים במשטרה ודרשו לקבל מיד את  ממצאי החקירה שנעשתה עד כה בעניינו של השוטר שלטענת ג'עפר פרח תקף אותו. ממח"ש נמסר להם כי החקירה לא הסתיימה והם לא אלה שהמליצו על הוצאתו של השוטר לחופשה כפויה. 



בפנייה ציינו עורכי הדין כי ברצונם לדעת על סמך אילו ממצאים החליטה המשטרה להוציא את השוטר לחופשה כפויה, כאשר החקירה טרם הסתיימה. "לא יתכן שבמשטרה מקבלים החלטה כזאת שיש לה השלכות נרחבות על סמך מידע שטרם אומת" מציין עו"ד ליאור בנימין. מקורביו של השוטר  מוסיפים כי לדעתם "החלטת המשטרה על החופשה הכפויה התקבלה בדרגים הגבוהים בלחץ של דעת הקהל ומתוך רצון לרצות את  התקשורת שהביעה תמיכה בלתי מסויגת בטענותיו של פרח".

"החלטה על הוצאה לחופשה חייבת להתקבל ממניעים משפטיים בלבד ועל סמך ראיות שאמינותן נבדקה או שהן בלתי תלויות " אומר עו"ד סמי איליה, שהיה בעבר ראש התביעה הפלילית במשטרת חיפה. לדבריו "בלי קשר למקרה הנוכחי, צריך לדעת כי בתיקי מח"ש רבים שוטרים זוכו כשבית המשפט מותח ביקורת קשה שלא היתה כמוה על מח"ש, שנאלצה לשלם פיצויים גבוהים לחלק מהשוטרים".
 

מקורות במשטרת מרחב חוף ציינו גם הם שההחלטה לא התקבלה על ידם אלא במטה הארצי. "קצינים ושוטרים רבים במשטרת חיפה ומכל הארץ הביעו את תמיכתם בשוטר והביעו תמיהה על ההחלטה להוציאו לחופשה" אומרים עו"ד סמי איליה ועו"ד ליאור בנימין.

ממשטרת ישראל נמסר: "החלטת הביניים בעניינו של השוטר נקבעה בתום בחינה מקצועית, בהתאם לשלבי החקירה וממצאיה כפי שעודכנו עד כה. אין בהחלטה זו כדי לגזור ולהסיק מסקנות בטרם עת".