מספר הודעות כוזבות הופצו היום (שלישי) על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום ובישרו על מלחמה הממשמשת ובאה בדרום ובצפון. ההודעות, שהפכו לויראליות ועוררו דאגה בקרב הציבור, ובעיקר ביישובי קו העימות, אילצו את צה"ל לצאת בהבהרה כי מדובר בטענות חסרות בסיס. תופעת הפצת הדיסאינפורמציה באפליקציית ההודעות אינה חדשה, אך באירועים ביטחוניים גדולים היא הופכת לבעייתית אף יותר.



באחת ההודעות נטען כי צה"ל יצא למלחמה שתיקרא "ברק אפור", וכי על תושבי הדרום להכין את הממ"דים: "דובר צה"ל מוסר: תושבי הדרום הכינו את הממ"דים. הסתיימה ישיבת הקבינט. הערב נצא למלחמה התקרא "ברק אפור". צה"ל יגיב בעוצמה ויחשיך את עזה לזמן רב מאד. מסתמנת תגובה בעוצמה שטרם נראתה מאז צוק איתן, החל משעות הלילה המאוחרות".


הודעה מדאיגה אחרת טענה כי עומד לפרוץ עימות "בו זמנית" בצפון ובדרום. "ראשוני: צה''ל מזהה הכנות חיזבאללה לירי מלבנון - נשקלת פתיחת מקלטים בצפון. חדר מצב צפון: צהל מזהה בשעות האחרונות תנועות הכנה לירי בגזרות שונות בלבנון. צה"ל נערך לעימות בחזית הדרומית והצפונית בו זמנית החשש כי חיזבאללה יצטרפו לירי בטווח המידי". בהודעה כוזבת אחרת נכתב: "חייל מילואים יקר, לאור המצב הביטחוני באזור הדרום, יש להיערך להקפצת צו 8". 

הודעה מפוברקת על צו 8. צילום מסך
הודעה מפוברקת על צו 8. צילום מסך



בצה"ל יצאו בהכחשה, בניסיון לסיים את גל השמועות: "שימו לב! בדקות האחרונות מופצות ברשתות החברתיות ובוואטסאפ שמועות והודעות שקריות וחסרות בסיס. נא גלו אחריות ואל תפיצו את המידע השגוי. המשיכו לעקוב אחרינו באתר צה"ל וברשתות החברתיות הרשמיות שלנו על מנת לקבל את המידע האמין והעדכני ביותר בלבד". 

הודעת דובר צה"ל
הודעת דובר צה"ל