שר החינוך, נפתלי בנט, נמצא הבוקר (רביעי) ביישובי עוטף עזה לאחר לילה רצוף באזעקות צבע אדום ומטחי ירי שעבר על התושבים באזור. למרות זאת הוחלט על שגרת לימודים רגילה, אך על פי נתוני משרד החינוך כרבע מהתלמידים לא הגיעו למוסדות החינוך. "התפיסה שלי ביחס למערכה מול עזה זה לעמוד כצוק איתן מול חמאס ולתת גב איתן לתושבי עוטף עזה ואת זה בדיוק אנחנו עושים", אמר בנט, "אני יכול לדווח לכם שנכון לשעה זו כ-75% מהתלמידים הגיעו לבתי הספר בכלל מערכת החינוך ביישובי עוטף עזה".
"עבר על התושבים כאן לילה לא קל", המשיך ואמר, "בין חצות לשעות הבוקר המוקדמות היו שורה ארוכה של אזעקות צבע אדום ומעבר לממ"דים. גם אני ביליתי את הלילה בבית משפחה באחד היישובים וחוויתי בעצמי את הלילה הלבן הזה, זה לא קל ובכל זאת 75% מהתלמידים הגיעו לבתי הספר ואני מקווה שעוד יגיעו בהמשך".
נפתלי בנט בביקור בעוטף עזה

 עוד הוסיף ש"מה שאנחנו רואים בצד השני הוא לא במקרה, כל ההתחממות בצד העזתי היא לא מקרית ולא מקומית. המוח הוא מוח איראני והידיים ידיים חמאסניקיות. מדינת ישראל מצויה במערכה ממוקדת ועקבית אל מול ראש התמנון באיראן, אותו תמנון מפעיל את זרועותיו בלבנון, בסוריה ובעזה כדי לפגוע במדינת ישראל. מכיוון שאנו מנהלים מערכה כלכלית, מדינית וצבאית מול איראן, היא מנסה להסיח דעתנו ולייצר פרובוקציות בעזה דרך אחד מזרועות התמנון".
 

"בעודנו נותנים ביטחון לתושבי עוטף עזה ובעודנו מכים בחמאס שבעזה אסור לנו להפיל את הכדור, אסור לנו להוריד את המבט מהמטרה העיקרית והיא איראן. ברגע שנטפל בראש התמנון כבר ממילא נראה מצב הרבה יותר טוב מול כל זרועות התמנון. מכאן אני רוצה לתת גיבוי מלא לרמטכ"ל, לצה"ל, למערכת הביטחון בהתנהלות אחראית, שקולה ונכונה לביטחון ישראל".