ארבע שנים לאחר שהגן על משפחתו בגופו ונפצע מרסיסים של פצמ"ר שנפלו בגן הילדים של בנו הבכור במהלך חגיגת יום הולדתו, נאלץ ז'אן ברמן, תושב עוטף עזה, לבלות את  הלילה בממ"ד הביתי, ביחד עם בני משפחתו. הימים היו ימי מבצע "צוק איתן", כאשר ברמן ואשתו שהו בגן וחגגו לבנם את יום הולדתו. ברמן התראיין היום (רביעי) לתוכנית "חמש עם רפי רשף" בערוץ 10 וחזר לזיכרונות מהפציעה שאינם מרפים וסיפר על ההתמודדות המחודשת עם האיום מדרום.



"כל מקום שאליו אני נכנס, קודם אני בודק איפה יש מקלט, אם יש לאן לברוח, חושב באופן אוטומטי", סיפר ברמן, שהוסיף כי הירי הפעם היה מסיבי, וכי מאז "צוק איתן" לא נתקל בירי כזה. "מאוד קשה להתמודד עם המצב הזה. יש לנו ממ"ד אחד ואין בו מקום לכולנו. לא הצלחתי לישון כל הלילה, עמדתי רוב הזמן".



ברמן המשיך וסיפר על הקשיים: "אתמול רצינו להתקלח, מה עושים? מתקלחים או מוותרים על המקלחת? מה נעשה אם תישמע אזעקת צבע אדום בזמן המקלחת? היום נסעתי עם שני ילדים לגן. במקרה של אזעקה - מה עושים? עוצרים בצד? על מי אני מגן? מדובר בשני ילדים שקשורים במושב האחורי". הגן עליו מדבר ברמן, הוא הגן בו נפצע כאמור, עת חגג לבנו יום הולדת. היום בנו הצעיר הולך לגן הזה, וברמן מספר כי "מאז הפציעה כל יום שאני מביא את בני לגן אני נזכר בזה. מאוד לא נעים להיזכר באירוע. למזלי, כשנפצעתי, אחד ההורים בגן עצר לי את הדימום בכתף ובזכות זה אני כאן היום".