עד המדינה לשעבר בפרשת הרצח ב"בר נוער", זאור חנקישייב, השוהה במאסר, נעצר הבוקר (חמישי) בחשד לניסיון להברחת סמים באמצעות בן זוגו. חנקישייב הוא היחיד שקיבל אישור לביקורי התייחדות מבן זוגו בעת מאסרו בכלא "איילון", שם הוא מרצה עונש של חמש שנות מאסר לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שיבוש הליכי משפט, בידוי ראיות, קבלת דבר במרמה ומסירת ידיעה כוזבת.



אתמול לאחר אחד הביקורים, חשד סגל בית הסוהר כי חנקישייב קיבל מבן זוגו סמים והועבר לטיפול יחידת "דרור", היחידה המיוחדת לטיפול ומעקב אחר סמים של שב"ס. במשך שעות שהו אנשי היחידה בצמידות לחנקישייב, עד שהבוקר הוא פלט מגופו, בעת עשיית צרכיו, סמים במשקל של 16 גרם, אותם בלע, ככל הנראה, עת שעורר חשד בקרב אנשי סגל בית הסוהר. המידע הועבר לטיפולה של המשטרה, שפתחה בחקירה ובהמשך היום צפויה לעצור גם בן זוגו של חנקישייב בגין הברחת סמים לכלא.



לפני שנה אישר שירות בתי הסוהר לראשונה בהיסטוריה התייחדות של אסיר עם בן זוגו בתוך כותלי בית הכלא לאחר שחנקישייב הגיש בקשה להתייחד עם בן זוגו. ההחלטה ניתנה על ידי מפקד כלא גלבוע שבצפון, לאחר בחינת הבקשה עם כל הגורמים האפשריים בשב"ס ולאחר שהובהר כי אכן מדובר בבן זוג מוכר. 
 

מדליקים נרות בבר נוער לאחר הרצח. צילום: גיל יער
מדליקים נרות בבר נוער לאחר הרצח. צילום: גיל יער



כזכור, מי שהיה עד המדינה בפרשת הרצח ב"בר נוער", מסר מידע כוזב על המקרה שזעזע את המדינה. באפריל 2013 הוא יצר קשר עם גורמים במשטרה וסיפר כי יש ברשותו מידע על הרצח בבר נוער, פרשה שהמשטרה לא הצליחה להגיע אל קצה חוט בעניינה. לפי דבריו, חגי פליסיאן ביקש לנקום במנהל ה"בר נוער", שאול גנון, שתקף מינית את אחיו הצעיר, בנימין.



המשטרה פתחה בחקירה ונחתם עם חנקשייב הסכם עד מדינה. במהלך התקופה בה היה עד מדינה הופעל חנקשייב כסוכן סמוי והקליט את פליסיאן בהקלטה שהביאה להעמדתו לדין של פליסיאן ובמהלכה הוא נשמע אומר: ״עשינו עבודה נקייה שם בבר נוער״.



בהמשך טען פליסיאן כי חנקשייב דובב אותו כדי לסחוט את גנון, וסיפר כי הוא אף הכתיב לו בהודעות מה לומר, ולאחר מכן הורה לו למחוק את ההתכתבות. במשטרה הצליחו לשחזר את המסרונים, שחיזקו את גרסתו של פליסיאן. המידע החדש הביא לשחרורו של פליסיאן ולמעצרו של חנקישייב, ועד לרגע כתיבת שורות אלו, השאלה מי ביצע את הרצח הנוראי ב"בר נוער" נותרה פתוחה.