תושבי עוטף עזה הביעו הערב (שבת) חשש מהתדרדרות נוספת באזור לאחר ירי הרקטות שבוצע על ידי גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של ארגון פתח ברצועה, בתגובה להרג הפרמדיקית רזאן א-נג'אר בת ה-21 במהומות שהתרחשו ממזרח לחאן יונס ביום שישי האחרון.



עופר ליברמן, חקלאי מניר עם, אמר: "קצת בושה שמחדשים את הירי לאחר שיש הפסקת אש, שהתברר שהיא חד-צדדית מצד ישראל. חוץ מזה, אני לא מבין מה זה הפסקת אש, כאשר ממשיכים לשרוף לנו את השדות והחורשות".



ח"כ חיים ילין, לשעבר ראש המועצה האזורית אשכול, התייחס אף הוא לטרור העפיפונים: "הפסקת האש נגמרה כנראה מהר מדי, והשאלה איך הקבינט יקבל החלטה להגיב. אין ספק שלא רק הירי, זה גם טרור העפיפונים ובכלל החולשה בקבלת החלטה לא נכונה של הקבינט נוכח ההסלמה האחרונה, כאשר החמאס הכניס אותנו וגם מוציא אותנו מהממד"ים. ברגע שהחמאס מרגיש חולשה בקבינט הוא יודע להגיב, והוא מגיב עכשיו. השאלה אם שקט ייענה בשקט זו תהיה הנוסחה. ומה בכלל תהיה התגובה לכל השריפות".



יירוט אחת הרקטות שנורו מהרצועה. צילום: רשתות ערביות
יירוט אחת הרקטות שנורו מהרצועה. צילום: רשתות ערביות



ד"ר איל ברנדייס, תושב קיבוץ סופה, טען כי "למרות שהירי אינו באזור שלנו, אנחנו חוזרים לדריכות, סוגרים את החלונות בממ"דים, ויש מתח קל באוויר. מקווים לעבור את הלילה בשלום".



גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, הצהיר כי "אירועי השבוע החולף באשכול אינם עונים להגדרה של ׳שקט׳. לא נהיה מוכנים למציאות של ירי ספורדי לשטחנו. אנו נמצאים בקשר שוטף עם הצבא ובהערכות המצב האחרונות אין שינוי בהנחיות לתושבים. עודכנו על ידי הצבא שכיפת ברזל נפרסה במרחב המועצה ומהווה נדבך חדש נוסף ומשמעותי מבחינתנו להגנה עלינו. הוכחה לכך הוא היירוט המוצלח הערב של הרקטה על ידי כיפת ברזל. אנו סומכים על צה״ל שיידע לקבל את ההחלטות הנכונות יחד עם הדרג המדיני להחזרת השקט לטווח הארוך".