טרור העפיפונים ממשיך להכות בעוטף עזה. היום (ראשון) פעלו כוחות הכיבוי בגזרה במספר שריפות שנוצרו ככל הנראה בעקבות שיגור עפיפוני תבערה מרצועת עזה. שלוש דליקות נוצרו באזור היישובים אור הנר, ניר עם ובארי. כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה בשריפה באור הנר. צוותי כיבוי רבים, בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי מיוחדים פועלים במקום בניסיון למנוע את התפשטות השריפה. האש בניר עם עדיין בוערת, אולם גם בה כוחות הכיבוי השיגו שליטה. 





חקלאי באזור, אריאל שגלמן, אמר לכאן ב': "חזרנו לשגרה, אבל עכשיו הודיעו שיש שריפה בקיבוץ בגלל בלון או עפיפון. זה משהו בשגרה שלנו, אנחנו רגילים לזה כבר 16 שנה, לא נעים, שומעים את הבומים ואת הצבע אדום בלילות".

עפיפוני התבערה המשוגרים מהרצועה גרמו בסוף השבוע ל-20 אירועי שריפות בשטחי עוטף עזה, כשלראשונה מאז החל "טרור העפיפונים" פרצה שריפה גדולה בשמורת כרמיה.

12 צוותי כבאות והצלה בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי השתתפו במהלך היום בניסיונות להשתלט על האש המשתוללת. הרוח החזקה שנשבה באזור הקשתה על פעולות הכיבוי והאש לאחר ששינתה פעם אחר פעם את כיוונה. ברשות הטבע והגנים ציינו שכ־300 דונם, המהווים כשליש משטח השמורה, נשרפו. עפיפוני התבערה גרמו אתמול לשתי שריפות גדולות נוספות ביער כיסופים ובשדה קוצים סמוך לניר עם.

מאז תחילת "טרור העפיפונים" מרצועת עזה עלו באש אלפי דונמים של שטחים חקלאיים בגבול עוטף עזה ולמעלה מ־2,100 דונם ביערות קק"ל. החקלאים סופגים הפסדים כספיים כבדים בשל ההצתות והחשש הוא גם מפני פגיעה ארוכת טווח בחורש הטבעי, באוכלוסיית הצבאים המתרבה באזור ובמגוון הזוחלים וצמחי הבר המאפיינים את הנגב המערבי.

בשדות קיבוץ בארי פעלו ארבעה צוותי כיבוי אש מתחנות הנגב המערבי על מנת לכבות שריפות שנוצרו עקב שיגור עפיפונים. מוקדם יותר, בשעות הצהריים, התפשטה שריפת קוצים ויער גם באזור כיסופים שבנגב במערבי.

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני), המתגורר בעיר הסמוכה שדרות, אמר בעקבות גל ההצתות: "אסור להתייחס בקלות ראש ולהשלים עם טרור העפיפונים מעזה. גם כאשר הנזקים הם ברכוש, מדובר במפעל חיים של חקלאים רבים שנאבקים כל השנים שלא להיכנע לפחד ולסיכונים וממשיכים לעבד את אדמותיהם".

לדברי פרץ, על רשויות מס הרכוש לפעול במהירות ולשלם את הפיצויים על כל הנזקים שנגרמו. במקביל, הוא קרא לממשלה להעמיד את כל האמצעים כדי למצוא פתרון טכנולוגי לאיום עפיפוני התעברה ולהעביר מסר לחמאס כי ישלם מחיר יקר אם לא ימנע תופעה זו שהולכת ומתרחבת.