דרמה לא פשוטה ולא נעימה התחוללה בשבוע שעבר בבית הדין הרבני, בו דנו במקרה יוצא דופן, שהסתיים בסופו של דבר בהיתר לגירושין. מדובר בבני זוג, הבעל טייס קרב במילואים, האישה מורה בכירה בבית ספר גדול, שניהלו אורח חיים שיגרתי במשך שבע שנים. הם נישאו כחילוניים והביאו שני ילדים לאוויר העולם. 


על פי הנטען בבית הדין, הגבר, בתחילת שנות השלושים לחייו, החליט הבעל להתחזק עד שחזר בתשובה שלמה. האישה הלכה בעקבות אהבת נעוריה והתחזקה. בשלב מסוים דרש ממנה הבעל ללכת למקווה לטהרה, בהתאם לדיני הדת היהודית. האישה, באמצעות עורכת הדין שרין סולן שמייצגת אותה, ציינה כי לא יכלה לגרור את ההתחזקות האישית שלה למקומות האלה והתעקשה שלא ללכת למקווה. על פי ההלכה טען הבעל, אם רעייתו, אותה קידש כדת משה וישראל, אינה הולכת למקווה, הוא מנוע מלקיים איתה יחסי אישות - ולכן הוא זכאי לגט.
 
עו"ד סולן טענה כי הזוג נישא כחילוניים מובהקים, כזוג שבא ממשפחות רחוקות מהדת. למרות זאת, האישה הסכימה ללכת לקראת בעלה בהרבה מובנים לרבות שמירת שבת, אוכל כשר, הפרדה מוחלטת בין בשר לחלב ועוד, אבל למקווה היא סירבה ללכת כתנאי לקיום יחסי אישות. בית הדין הרבני קבע כי סירובה של האישה ללכת למקווה, מעניק לבעל את הזכות לקבל גט  וקבע כי על הצדדים להתגרש. לגבי חיוב בכתובה, הדבר מחייב דיון נוסף והדיינים דרשו מהצדדים להגיש סיכומים.
עו"ד שרין סולן. צילום: יח"צ