שוב הרוג בכבישים: גבר כבן 50 נהרג היום (ראשון) בהתנגשות בין משאית ורכב בכביש 66 מצומת התשבי לכיוון משמר העמק. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של נהג הרכב הפרטי. נהג המשאית נבדק במקום ע"י צוותי מד"א ולא נזקק לפינוי לבית החולים.



על פי נתוני עמותת אור ירוק, ב-15 השנים האחרונות אירעו בכביש כ-300 תאונות דרכים שבהן נהרגו 39 בני אדם ומעל 1,000 בני אדם נפגעו. ארז קיטה מנכ״ל עמותת אור ירוק טוען כי התשתית הלקויה בכבישים היא הגורם המרכזי לתאונות: "כמה דם עוד יישפך בכביש הדמים עד שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יסכים לשפר בו את התשתית? לו הייתה בקטע הכביש גדר הפרדה אולי ניתן היה למנוע את התאונה ולהציל חיים. לא תמיד רק הנהג אשם, התשתית בחלק גדול מהכביש איננה סלחנית לטעויות הנהג וכל סטייה קלה מהנתיב היא כמו גזר דין מוות. הכביש חייב להיות בטוח עם הפרדה בין הנתיבים לכל אורכו וכמו כן יש להסדיר את הכניסות והיציאות לישובים כך שלא יסכנו את חיי התושבים ואת חייהם של הולכי הרגל". 

כזכור, בשבוע שעבר נהרגו שני צעירים, בשנות ה-20 לחייהם, בתאונה בין אוטובוס לרכב פרטי בכביש 234, בין צאלים לאורים. צוות מד"א קבע את מותם של שני נוסעי הרכב הפרטי. נהג האוטובוס, בשנות ה-30 לחייו, נפצע באורח קל ופונה באמבולנס לבית חולים. שאר נוסעי האוטובוס לא נזקקו לטיפול. תאונה זו הגיעה לאחר שתי תאונות נוספות שהתרחשו באותו השבוע, בהם נהרג רוכב אופנוע בן 19 מפגיעת רכב, וכן נהרגו שני הולכי רגל. 

נתונים מדאיגים מראים כי המצב בכבישים לא הולך ומשתפר. בחמשת החודשים הראשונים של 2018 נספו בכבישים 128 בני אדם, כש-37 מהם הם הולכי רגל. לצורך השוואה, בכל שנת 2017 נהרגו 40 הולכי רגל. כמו כן, בראייה רחבה יותר, מקום המדינה ועד היום נהרגו בסה"כ כ-33 אלף בני אדם מתאונות דרכים, מתוכם כ-5 אלף קטינים. מה שאומר כי בכל יום נתון, נהרג לפחות אדם אחד בכבישים.