בכיר ביטחוני מאוד שנכח בדיון בו ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לראש השב"כ דאז, יורם כהן, לבצע האזנות רנדומליות לכל החשופים למבצע מסווג, "הזדעזע" מההצעה, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות עשר. "בזמן אמת הזדעזעתי מהצעת נתניהו. זה היה לא סביר ולא נכון לעשות", אמר הבכיר על הדיון שנערך ב-2013. "תיאורטית לא רק הרמטכ"ל בני גנץ וראש המוסד תמיר פרדו היו יכולים להיות יעד להאזנות, אלא גם אני כשותף סוד ובכירים רבים אחרים בתפקידי מפתח". 

"יורם (כהן) עשה נכון והוריד ישר מהפרק את האפשרות להאזנות", הוסיף. הגורם הביטחוני הבכיר סבור שהחומרה המיוחדת במה שנחשף בראיון של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו לאילנה דיין בתוכנית "עובדה" חורג בהרבה מסיפור ההאזנות.

"מה שמזעזע פה הוא חוסר האמון לאורך שנים בין ראשי מערכת הביטחון הבכירים ביותר, חוסר האמון בנתניהו". לפי הבכיר, אם הצעת נתניהו להאזנות אקראיות לכל מי שהיה חשוף לאותו פרויקט אסטרטגי היתה מתקבלת, גם שרים בכירים, גורמים פוליטיים מהדרג הנבחר, היו על הכוונת.  


מוקדם יותר, עקץ ראש הממשלה בנימין נתניהו את פרדו בישיבת הממשלה ואמר כי "המוסד איננו ארגון פשע". זאת, בהמשך לדבריו של תמיר פרדו בתוכנית לפיו הארגון שבראשו עמד הוא "ארגון פשע עם רישיון". נתניהו אמר כי "אני מבקש להבהיר, המוסד איננו ארגון פשע. הוא ארגון מפואר שעושה מלאכת קודש במאבק נגד הטרור כנגד איומים אחרים על מדינת ישראל, וכולנו מצדיעים לו".

לפי דיווח ביום שישי בחברת החדשות, כהן סירב לבקשת נתניהו. "אני שותף לדאגה לביטחון המידע. אך אני לא אקיים האזנות על אנשי מוסד וצה"ל. לאור ערכי הממלכתיות ועקרונות שרות הביטחון הכללי לא אעשה זאת", אמר לו ראש השב"כ. "אני מציע לך להטיל על גורם אחר, הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (מלמ"ב), את הגברת הפיקוח". למלמ"ב אין יכולות האזנה ולא יכולות חודרניות ופולשניות שכאלה. כהן לא התכוון להעמיד לרשותם ולא העמיד לרשותם את האמצעים הללו של השב"כ. 
יורם כהן ובני גנץ. צילום: מרק ישראל סלם
יורם כהן ובני גנץ. צילום: מרק ישראל סלם