האם הסיבה בגינה מעוניין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לסגור את מתחם מחנה יהודה בירושלים, מרכז בילויים לרבים מתושבי העיר, היא ישיבת שפת אמת של חסידות, אליה משתייך ליצמן, הנמצאת במקום ובה שני קברים של אדמו"רים? על פי פרסום במהדורת "החדשות" לפני זמן מה אירעה תקרית לא נעימה כאשר אל שטח הישיבה נכנסו שתי נשים שיכורות. על פי הדיווח זוהי הסיבה בגינה החליט שר הבריאות לסמן את המתחם כמקום אותו צריך לדרוש לסגור במסגרת המאבק בין המועמדים השונים לראשות עיריית ירושלים. 



המאבק על ראשות עיר הבירה מתלהט כאשר משרד המשפטים החליט לקבל את עמדתו של השר זאב אלקין כי הוא יוכל להמשיך בתפקידו ולא יצטרך להתפטר מכהונתו כשר לענייני ירושלים. לאחר הכרזתו של השר אלקין כי בכוונתו לרוץ לראשות העיר ירושלים, הוא פנה ביוזמתו למשנה ליועמ"ש דינה זילבר, על מנת לסכם כיצד לפעול על פי חוק במהלך הקמפיין. השניים נפגשו היום (ראשון), ביחד עם היועצים המשפטיים של שני המשרדים ונציגים נוספים של משרד המשפטים.



המשנה זילבר דחתה גם היא על הסף את הפרסומים האחרונים בדבר הצורך בהתפטרות השר אלקין, וקיבלה את עמדתו של השר הטוען כי הוא יוכל להמשיך ולכהן כשר ירושלים והמורשת, תוך התחשבות במגבלות רגילות שחלות בתקופות הבחירות לכנסת או לרשויות מקומיות. עוד סוכם בפגישה כי בתקופה הקרובה המגבלות יסוכמו בצורה פרטנית בין היועצים המשפטיים של המשרדים, משרד המשפטים והשר. 


כזכור, פנה היום חבר הכנסת נחמן שי אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להורות על אלקין להפסיק את כהונתו כשר ירושלים, בטענה של ניגוד עניינים.

נחמן שי, המתמודד אף הוא לראשות העיר, טען בדרישתו כי "לאור הכרזתו של השר לענייני ירושלים על התמודדותו לראשות עיריית העיר, ועל מנת לאפשר התמודדות שווה והוגנת, אבקש כי כהונתו כשר לענייני ירושלים תופסק החל מרגע זה. לא יעלה על הדעת כי שר הנושא בתפקיד ממלכתי הנוגע ישירות לעיר בה הוא מתכוון להתמודד, יקיים פעילות פוליטית ישירה במסגרת תפקידו בממשלה. מדובר בניגוד עניינים".