לאחר שנה של מאבק ללא הכרעה בין חברת חיפה כימיקלים לעיריית חיפה בניסיון עקר של החברה לקבל מהעירייה רישיון עסק לאניית אמוניה שתחליף את מכל האמוניה המסוכן בחיפה שרוקן ונסגר, חברת הכימיקלים מוותרת על המאבק, כך לפחות לטענת הנהלת החברה הערב (ראשון). עיריית חיפה שסירבה בתוקף לחלופת האנייה למכל המושבת, בטענה כי היא מהווה סיכון ביטחוני ובריאותי לתושבי האזור, קיבלה הערב הודעה מתאגיד הכימיקלים שמשמעותה היא כי 250 עובדי המפעל שנמצאים בחופשה ללא תשלום צפויים להיות מפוטרים והמפעל, לאחר כ-40 שנות פעילות בעיר, ייסגר לפחות במתכונתו הנוכחית.

סגירת המפעל הותיק אם תצא לפועל תקרה אף שהממשלה צידדה לאורך הדרך בעמדת חיפה כימיקלים לפיה חלופת מכלי אמוניה קטנים (איזוטנקים) אותה העדיפה העירייה אינה בטיחותית. חלופה שגם אינה כלכלית לחיפה כימיקלים אשר כבר משנעת איזוטנקים שכאלה למפעלה בדרום הארץ ליד ערד מאז סגירת מכל האמוניה בחיפה, באין עבור המפעל הדרומי פתרון ביניים אחר.
מחברת חיפה כימיקלים נמסר: "אתר היצור הצפוני סגור מזה למעלה משנה ומתקני הייצור בו דוממים, זאת בגלל שלילת רישיון העסק על ידי עירית חיפה. עירית חיפה מונעת במכוון מחיפה כימיקלים קבלת היתרי בניה ורישיון עסק שיאפשרו את חזרת המפעל על עובדיו לפעילות סדירה. החזרת אתר הייצור הצפוני לפעילות עלולה לקחת זמן רב, והאתר לא יפעל יותר במתכונת בה עבד עד לפני שנה. החברה בוחנת חלופות שונות להפעלתו, זאת משום שלא נמצאה דרך לכפות על עירית חיפה את מתן ההיתרים הנדרשים". החברה הודיעה הערב לעיריית חיפה כי היא מושכת את בקשת רישיון העסק.

מוועד עובדי חיפה כימיקלים צפון המאוגדים בארגון כח לעובדים נמסר בתגובה: "מדובר בלא פחות ממהלך מתוזמן ואכזרי לקראת הדיון שקבוע ביום שלישי בפני נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, השופט אלכס קוגן. ההנהלה  ביטלה את הישיבה  שהיתה קבועה לשבוע שעבר עם נציגות העובדים ואף סירבה לקבוע אחרת עד הדיון ביום שלישי. והכל כדי שהעובדים יתרשמו מההצגה הערב. האמת שונה לחלוטין: החברה לא נקטה באף אחד מהצעדים בהם התחייבה לנקוט כתמיכה בטענתה שהמפעל נסגר. לצערנו גילינו שוב שהחברה אינה בוחלת בשום אמצעי כדי להפעיל לחץ פסול על גבם ופרנסתם של מאות עובדי המפעל ובני משפחותיהם". 
העובדים מבהירים כי נציגות העובדים תמשיך ותפעל בכל המישורים להשבת המפעל לעבודה בהקדם ולמצער, תשלום פיצוי מלא לכל עובד ועובדת "על מחדליה יוצאי הדופן של החברה שאף קיבלו ביטוי בהחלטותיו של בית המשפט העליון."
בימים אלה מקדם משרד ראש הממשלה תיקון לחוק רישוי עסקים בכנסת שבין היתר נועד לעקוף את סמכות העיריות על רישוי מפעלים מסוכנים שהממשלה תחשיב כתשתית לאומית וזאת כלקח של ראש הממשלה נתניהו עצמו מסוגיית חיפה כימיקלים שלה היה מעוניין לסייע לאורך המשבר. זאת גם כשעיריית חיפה טענה לאורך השנה האחרונה כי רק אינטרס בריאות וביטחון הציבור לנגד עיניה וכי אניית אמוניה שתעגון דרך קבע בחיפה כמוה כמכל אמוניה צף. מסוכן וחשוף לתקלות, רעשי אדמה ופגיעת טילים באותו אופן כמו המכל שנסגר.
פעילי מרכז מחקר סביבתי חיפה אומרים כי "מלבד הסכנה הבטחונית, חיפה כימיקלים היא המפעל שפלט הכי הרבה חומרים אורגנים נדיפים ומסרטנים בשנים האחרונות בחיפה. הרגשות שלנו מעורבים לגבי סגירת המפעל. מחד, אנו מברכים על הסרת האיום הבטחוני-תחלואתי לכאורה, ממפרץ חיפה ומקווים כי זו הסנונית הראשונה להעתקת מפעלים מזהמים ומיכלי חומרים מסוכנים הרחק מהציבור. אך מאידך, ליבנו עם העובדים שיפוטרו. אנו מצפים ממשלת ישראל לקדם תוכנית הבראה למפרץ חיפה הכוללת הרחבת תעשיות נקיות במפרץ חיפה וצמצום תעשיות מזהמות ממפרץ חיפה תוך ניוד העובדים והכשרתם בחסות המדינה".