סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר הבוקר (שני) כי אם חוק הגיוס לא יעבור בחודש הקרוב המפלגות החרדיות יפרשו מהממשלה "חד משמעית". בראיון לגלי צה"ל אמר ליצמן כי הוא יקרא לציבור החרדי לתמוך במועמד לראשות עיריית ירושלים שיבטיח לסגור את מתחם שוק מחנה יהודה בבירה.

"התקשרו אליי לפני שנה וחצי המון אזרחים שמפריעים להם שם, לא הפסקתי לפנות לשרים, גם לעיריית ירושלים. באזור הזה גרים הרבה אנשים, עושים שם רעש כל הלילה, וזה נגד החוק. אין להם רישיון עסק, אנשים מעשנים סמים במקום, עושים את הכל נגד החוק, והכל בסדר מבחינת כולם", אמר ליצמן. "הם מצפצפים על החוק כל הזמן. למה כשיש בחירות מותר למתמודד להגיד שהוא לא יתמוך במועמד איקס כי הוא רוצה להחזיר את יהודה ושומרון, ולי אסור להגיד שאני לא אתמוך במישהו שישאיר את זה פתוח?"

סגן השר הוסיף: "שהמתמודדים יעשו מה שהם רוצים, ואני אעשה מה שאני רוצה. מותר לי לבדוק ואז להביע תמיכה. אני בודק מה המועמד חושב. זה הקו שאני רוצה. עד הרגע הזה אף אחד לא יודע מי המועמדים חוץ משניים שהצהירו. אני לא אקרא לציבור שלי להחרים את הבחירות בירושלים. צריך לנצל את הבחירות כדי להשפיע. אם זה לא ילך כמו שרציתי, זה ילך למי שיבטיח".
ליצמן הסביר בראיון את התנגדותו לדוח ועדת הגיור. "הוא פשוט שם דריסת רגל לרפורמים ולקונסרבטיביים", אמר. "הוועדה הזאת היא כבר הבטחה שיהיו שם רפורמים. זה לא משנה מה הם ירצו או לא ירצו, אני לא רוצה להכיר בהם, הם ההרס של הדת. הם הרסו את הדת באמריקה בהתבוללות". לגבי גיור 5,000 ילדים שהם חסרי דת בישראל, אמר סגן השר: "גיור צריך להיות לפי החוק. לפי הרבנות הראשית. הם רוצים להתגייר? שיעשו מה שצריך כדי להתגייר. אני מצפה שמי שממונה על החוק, הרב דרעי, לא הולך להעביר אותו".

 

"אם חוק הגיוס לא עובר - נפרוש"

הרב ליצמן אמר כי הוא עדיין ממתין להצעה ממשרד הביטחון לגבי חוק הגיוס. "נפגשתי עם גפני ועם שר הביטחון פעם אחת מזמן, ומאז לא קיבלנו שום עדכון. הוא אמר שיש עבודה של צה"ל, ועדה, והיא תחליט", הסביר. "הבנתי שיש שמועה שיש ועדה שתחליט, ונראה מה יהיה. אנחנו סיכמנו לפני הבחירות שעד סוף כנס הקיץ נעביר את החוק, נתנו חודש שלם כדי שיביאו לנו הצעה, עכשיו הם אמורים להביא לנו הצעה שהם רוצים. לא מקובל עליי כלום מהשמועות האחרונות. אני לא יודע מה קורה. גם גפני לא יודע".

"עד סוף המושב זה צריך לעבור בשלוש קריאות, אחרת נפרוש. זה חייב לקרות עד ספטמבר כי זה מה שאמר בג"ץ", הדגיש ליצמן. "אם החוק לא עובר, אנחנו פורשים מהממשלה - חד משמעית. אמרתי את זה גם לראש הממשלה. אני יודע שאני צריך להביא את החוק שיעבור שלוש קריאות, אנחנו לא נעביר חוק שלא יתאים לכל החרדים, ואני אומר – רבותיי, מעבירים או הולכים לבחירות. אין לי פחד מבחירות, הסקרים הראו שזה אפשר".