דרמה בבית המשפט השלום בראשון לציון: קטטה אלימה פרצה היום (שני) בעת הארכת מעצרו של החשוד ברצח היהלומן בוריס בוטרשוילי שגופתו נמצאה ביער מודיעין ביום שישי. לבית המשפט הגיעו משפחות הקורבן והחשוד ברצח ובין הצדדים התפתחה קטטה שהופסקה רק בהתערבות מאבטחי בית המשפט, כאשר בני משפחת החשוד נדרשו לעזוב את המקום. בתוך אולם בית המשפט, לפני תחילת הדיון, החלו בני משפחת הקורבן לעבר החשוד: "שתישרף בגהינום", "אסור לך לחיות", ו"רצחת משפחה שלמה".



זירת מציאת גופתו של היהלומן בוריס בוטרשווילי ביער מודיעין

מעצרו של החשוד הוארך בתשעה ימים. בהחלטתה קבעה השופטת איילה אורן: "מצאתי חשד סביר משמעותי ביותר לפיו החשוד ביצע את עבירת הרצח וחשד משמעותי לעבירות הנוספות המיוחסות לו". כזכור, נחשד סיאון יאיר בנימינוב בעבירות רצח, שוד, חטיפה והצתה. השופטת ציינה לשבח את היחידה החוקרת, שניצלה את ימי המעצר לצורך ביצוע פעולות רבות לצורך קידום החקירה.  



ביום רביעי שעבר התקבל דיווח בתחנת לוד אודות היעדרותו של בוטרשווילי ובמשטרה פתחו בחקירה בניסיון להתחקות אחר עקבותיו. זמן קצר לאחר מכן איתרו שוטרי תחנת לוד את רכבו השרוף סמוך לתחנה המרכזית בעיר. חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי אספו ממצאים מהרכב והמשיכו בחקירה, כשכבר אז הוברר כי היא מתפתחת לכיוונים אחרים וכי לא מדובר באירוע נעדר. עוד עלו מהחקירה פרטי זהותו של תושב מודיעין, איש עסקים בתחום התכשיטים, כמי שנפגש עם בוטרשווילי והחוקרים מיהרו לבצע את מעצרו. 


סיאון יאיר בנימינוב. צילום אבשלום ששוני
סיאון יאיר בנימינוב. צילום אבשלום ששוני

 
במהלך החקירה קשר החשוד את עצמו לאירוע והוביל את החוקרים אל מקום גופתו של הקורבן. בין השניים קשר רב שנים ובמשטרה חוקרים חשד לפיו הרצח בוצע על רקע יריבות עסקית ביניהם. החקירה בעיצומה.