צוותי הכבאות ועובדי קרן קיימת לישראל פעלו בשריפות במספר רב של מוקדים שהשתוללו היום (שלישי) באזור כיסופים, נירים, מפלסים ועין השלושה באזור עוטף עזה, בעקבות עפיפוני תבערה ששוגרו משטח הרצועה. מוקדם יותר, שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר, בכביש 232 מול ניר עם והשנייה פרצה כעבור זמן קצר סמוך לקיבוץ. שריפה שלישית פרצה סמוך לנתיב העשרה. מדוברות כיבוי אש נמסר כי לוחמי האש השיגו שליטה על השריפה, בסיוע של דיסקוס וטרקטור במקום. 
שריפה סמוך למכללת ספיר

עמרי בונה מנהל מרחב צפון קק"ל אמר למעריב אונליין: "יש לי ניסיון של 35 שנים והגענו לתגבר את החברים שלנו בדרום כמו שהם עזרו לנו במלחמת לבנון השנייה. בשעה שעתיים האחרונות אנחנו מטפלים בחמש עשרה דליקות. אנחנו עובדים בחפ"ק משותף עם כיבוי אש אנחנו מוזנקים מנקודת כינוס. אנחנו עם שבע כבאיות מהדרום ועוד שתי כבאיות מהצפון ומהמרכז".
השר לביטחון פנים סייר באזור כיסופים ואמר כי "לוחמי האש האמיצים שלנו יכולים לכבות את השריפות, אבל רק צה"ל יכול לחסל את מי שמציתים אותן. אני מצפה מצה״ל לבצע סיכולים ממוקדים במשלחי עפיפוני הטרור שמסכנים חיי אדם יום יום. הם צריכים לדעת שדמם בראשם".

"נמצאים במצב של מלחמה": טרור העפיפונים - הטבע משלם את המחיר

צילום: טל לב רם



עפיפון תבערה שנשלח מעזה. צילום: טל לב רם


צילום: טל לב רם



צילום: טל לב רם

בתוך כך, מוקדם יותר היום, יו"ר מפלגת 'יש עתיד', וחבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יאיר לפיד, קרא לממשלה לא לחכות לסבב הבא ולייצר מדינות ברורה מול חמאס. הדברים נאמרו במהלך ביקור שקיים בעוטף עזה. "אנחנו נתייצב מול טרור העפיפונים וירי הרקטות בעוצמה ובכוח מול החמאס, אבל הממשלה חייבת במקביל לייצר מדיניות שאומרת מה אנחנו עושים מחר במקום לחכות לסבב הבא", אמר, "מדינת ישראל צריכה לייצר מדיניות שמצד אחד פוגעת קשה יותר בחמאס ומצד שני פועלת למנוע את המשבר ההומניטרי ברצועה שמחזק את החמאס".

הוא הוסיף וקרא לממשלה להמשיך את תכנית הסיוע לשדרות ויישובי הדרום שהוכנה בתקופתו כשר האוצר לאחר צוק איתן. "כשהייתי שר האוצר, אחרי צוק איתן הבאנו תכנית סיוע גדולה למשך ארבע שנים לשדרות ויישובי הדרום", ציין, "צריך לחזק את האזור לעוד ארבע שנים נוספות. צריך להאריך את התכנית ולהשקיע תקציבים כמו שאנחנו הבאנו". הוא הוסיף: "אם מאות פצמ"רים וטילים היו נופלים בירושלים על גן סאקר ויער ירושלים אני בטוח שהממשלה הייתה מטפלת רק בזה".


ח"כ קסניה סבטלובה בתגובה על השריפה שפרצה הבוקר בסמוך למכללת ספיר: "הידיעות על השריפה שפרצה הבוקר בסמוך למכללת ספיר בעקבות טרור העפיפונים המתמשך, כואבות ומצמררות. מציאות עפיפוני הבערה, הנשלחים לעבר שטח ישראל ללא אפשרות אמיתית לצפות ולמנוע את שליחתם, היא מציאות מסוכנת ביותר ועל כוחות הביטחון לפעול בכל הכח, על מנת ליצור הרתעה מספקת שתוביל להשארת העפיפונים על הקרקע, אך אסור לנו לשכוח שהאחריות היא לא רק על כוחות הביטחון, אלא גם על המערכת הפוליטית שחייבת לפעול בשילוב ולהתניע תהליך מדיני. רק תהליך מדיני יוכל להביא לרגיעה אמיתית ולשקט בדרום ובישראל כולה".