"כל מה שאנחנו עושים זה במסגרת המאבק בכיבוש", כך אמר הבוקר (רביעי) מחמוד, תושב עזה שמשגר עפיפוני תבערה לעבר שטח ישראל, בראיון ל"כאן ב'". התופעה, שמתגברת בימים האחרונים וגורמת לנזקים חקלאיים מהותיים בעוטף עזה, מתפרשת כמעשה טרור לכל דבר בצד הישראלי, אך בצד הפלסטיני טוענים כי ממש לא מדובר באקט שכזה. בשיחה עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, טען מחמוד כי העפיפונים הם מחאה לגיטימית הנעשית לאור הפעילות האלימה של צה"ל כלפי רצועת עזה: "אנחנו שני מיליון בני אדם שמתים, ואתם מדברים איתי על נזקים חקלאיים". 



מחמוד הסביר את עמדתם של תושבי עזה, שמשגרים את העפיפונים ואמר: "אנחנו עם שרוצה לחיות, תנו לנו את הזכויות שלנו, את האדמות שמהן גורשנו. עד אז אנחנו נמשיך לשגר עפיפונים, עד טיפת דמנו האחרונה. ישראל פוגעת בצוותים רפואיים, בעיתונאים וישראל הורגת ללא קשר לרקטות או עפיפונים. ישראל גורמת להרג חפים מפשע, זה לא טרור, אלא פעולת מחאה לגיטימית".



כזכור, אתמול השתוללו כ-15 שריפות במוקדים שונים בעוטף עזה, כתוצאה משיגור העפיפונים מהרצועה. השריפות התחוללו ביישובים כיסופים, נירים, מפלסים ועין השלושה. כוחות הכיבוי השיגו שליטה על האש אך גורמים שונים בממשלה הביעו את החשש מסבב השיגורים הבא שעתיד לבוא, ועלול לסכן אף חיי אדם. על פי פרטים שניתנו בימים האחרונים, למעלה מ-600 עפיפונים שוגרו לעבר שטח ישראל מאז החל הגל הנוכחי, וכ-400 מהם יורטו.