במשך חודשים ארוכים תיעדה מצלמה נסתרת שהתקינו ככל הנראה חוקרי היאח"ה, בלשכתו של ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן, את המתרחש בלשכה. בין השאר, תיעדה גם את מעשיה של ראש הלשכה, אורלי נגר. החוקרים, כך עולה, הטיחו בגנדלמן כי במהלך מפגשים שקיים עם עובדים ועם גורמים חיצוניים בלשכתו, נהג להתריע בפניהם כי "תתנהלו בצורה שקופה, תרגישו כאילו חוקרי המשטרה נמצאים איתנו כאן". 

גורם המעורה בפרטים אומר כי גנדלמן, כתת אלוף במילואים בצבא, תידרך כל הזמן את העובדים ואת האורחים בלשכתו לנהוג בשקיפות, וזאת כפועל יוצא מהתנהגותו. שלשום הוארך מעצרו של גנדלמן בשבעה ימים. אורלי נגר נעצרה לשישה ימים ומעצרו של סמי לוי, הקבלן החשוד במתן השוחד הוארך גם כן בשישה ימים. השלושה, יחד עם נהגו של גנדלמן, חושדיםבעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות נוספות.

לטענת גורמים, במהלך התקופה הצליחו החוקרים לתעד כמה מפעולותיה של נגר, ובהן גם מקרה שבו מחקה, על פי החשד, פגישות שראש העירייה קיים בפועל עם גורמים שונים, אולם אלו נעלמו מיומן הפגישות מאוחר יותר. המצלמות, כך עולה, הנציחו את רגע מחיקת היומן ויש בהם כדי לסבך את נגר בעבירות של שיבוש חקירה, מידע כוזב ועבירות על חוק חופש המידע. 
גורמים המקורבים לראש העירייה סבורים כי מאחר ונגר היא אישה רגישה מאוד, שימי המעצר שהושתו עליה הם כמו אסון מבחינתה, יהיה לחוקרים קל לשבור אותה מנטלית ואולי גם להצליח ולגייס אותה כעדה נגד גנדלמן. 

עו"ד ליאור אפשטיין, פרקליטו של ראש העייריה גנדלמן, ביקש שלא להתייחס לפרטים.