11 דליקות ושריפות פרצו הערב (ראשון) במהלך פחות משעה בעוטף עזה בשל פגיעת עפיפוני תבערה. צוותי כיבוי של קרן קיימת לישראל ושל שירותי הכבאות פועלים במקום, עדיין לא הושגה שליטה על האש. מוקדם יותר הישוב הקהילתי כרמי הקטיף, שבמועצה אזורית לכיש, פונה היום (ראשון) מתושביו בשל שריפת קוצים גדולה צפונית ליישוב על כביש 358. לא נשקפה סכנה ליישוב, והכביש נסגר לתנועה בשני הכיוונים ליתר ביטחון. גם הכניסה ליישוב נסגרה ותושביו שנותרו ואותרו בבתים רוכזו במועדון המקומי.



שעתיים לאחר שפרצה שריפה ביישוב כרמי קטיף בנגב, הצליחו צוותי הכיבוי להשתלט על השריפה. במשטרה הוציאו את התושבים מהיישוב בשל הסכנה לדבריהם, וזאת בניגוד לעמדת הכבאים שהדגישו שלא הייתה סכנה במקום. במקום פעלו חמישה רכבי כיבוי מתחנת אשקלון בסיוע שלושה מטוסי כיבוי. שריפת הקוצים הגדולה הייתה בחלק הצפוני של הישוב כרמי קטיף, צפונית לישוב על קו 358.



המשטרה הקימה חפ"ק בכניסה ליישוב כדי לבחון את המצב, עם התקדמות שריפת הקוצים בליווי הרוחות. ממשטרת מרחב לכיש נמסר, כי בתי היישוב בקו הראשון לכיוון השריפה פונו מיושביהם. בשלב זה היישוב סגור לכניסה ותושביו שנותרו ואותרו בבתים רוכזו למועדון. בנוסף, כביש 358 נסגר לתנועה בשני הכיוונים. רק בשעה 15:30 התושבים הורשו לשוב לבתיהם.



עם זה, גורמים בכיבוי אש הדגישו כי לא היה צורך בפינוי אוכלוסייה, כיוון שהשריפה לא סיכנה את הישוב עצמו. "אנחנו לא פינינו, זו החלטה של המשטרה אבל כפי שציינתי השריפה לא מסכנת", נמסר מכבאות דרום.