כתב אישום יוגש היום (שני) נגד התושבת הארעית בת ה-23 מאוקראינה, שעל פי החשד, הטיחה את התינוקת יסמין וינטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה במכשיר הסלולרי עד למותה. עורך הדין קובי מרגולוב, המייצג את הסייעת החשודה התייחס למקרה המזעזע בתוכניתו של גיא פלג ב-103FM. וינטה, פעוטה בת שנה וחודשיים, הגיעה בחודש שעבר יחד עם אמה לגן "מאשה והדב" בשכונת רמת ורבר בפ"ת כמדי יום. אף אחד לא תיאר לעצמו כי היא תמצא את מותה בצורה אכזרית כל כך, וזאת כאשר מי שהיה אמור להגן ולשמור עליה החליט ליטול ממנה את חייה במהלך שהותה בגן.

"לפני מספר דקות נודע לי שעל אף שהפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד משרתי, היא נמצאת ברגעים אלו ממש בתחנת משטרת פתח תקווה ומוסרת פרטים נוספים", אמר עורך הדין. "ההתנהלות הזו של הפרקליטות תמוהה בעיני. נעשה כאן צעד חריג וביום כתב האישום מתבצעים מקצה שיפורים לתיק. זה רק מעיד על הניסיון של הפרקליטות לצבוע את התנהלות מרשתי בצבעים אלימים יותר וחמורים יותר". 

על רצונו להאריך את צו איסור הפרסום על שמה של הסייעת, אמר עו"ד מרגולוב: "עוד יתקיים על כך מאבק. שופט בית המשפט השלום האריך בעבר את פרסום שמה של מרשתי בעשרה ימים, מתוך הבנה שדיון מושכל יוכל להתקיים רק לאחר שההגנה תקבל את חומר הראיות". 

 

גיא פלג הגיב לדבריו: "לפני מה שאנחנו מבינים ולפי מה שפרסמנו בחברת החדשות אמש, הסייעת לא תואשם רק בהריגתה של יסמין וינטה אלא גם תואשם בהתעללות לאורך זמן בילדים נוספים בגן. אני מנסה להבין ממך את קו ההגנה שלכם. מה אתם הולכים לטעון לגבי מישהי שכנראה התעללה בילדים באופן סדרתי למשך תקופה ארוכה? מה הסייעת עומדת לומר להגנתה?".
 

"המילה הנכונה בכל הדברים שלך היא 'כנראה'", השיב עורך הדין, "ספר החוקים הישראלי מכיל הרבה מאוד סעיפים המתייחסים לאלימות. אתה בוחר במילה 'התעללות' ויש כאלה שתיארו את האירוע כרצח. יש כאן אווירת עליהום על תיק מאוד אמוציונלי וטעון. גם המשטרה לא טענה שהייתה התעללות מתמשכת כלפי פעוטות - זה לא היה ולא נברא. אני אדם אופטימי ואני שמח שבעקבות המקרה הזה יקודמו הצעות החוק הפרטיות על התקנת מצלמות אבטחה ואמצעי פיקוח נוספים במעונות".
 
עו"ד מרגולוב הוסיף: "אנחנו לא נטען לאי שפיות כי מרשתי לא סובלת משום מחלת נפש, אנחנו נפרוס את קו ההגנה שלנו לאחר שנקבל את מלוא חומר החקירה. מרשתי סיפרה לחוקרים את מה שטענו כבר מהרגע הראשון - היא לא התכוונה לפגוע בפעוטה שנפטרה. היא קיבלה הוראה מהגננת להרדים את הפעוטה בצהריים יחד עם פעוט נוסף, מפני שהפריעו לתינוקות אחרים לישון". לאחר שנשאל אם מרשתו השתיקה את התינוקת באמצעות כרית על ראשה, עורך הדין הגיב בזעם וסגר את השיחה: "מי אמר שהיא שמה כרית על הפנים של התינוקת וחנקה אותה?".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן