אורי שנער, ממקימי קשת, וכיום חבר הדירקטוריון של חברת 'רשת' דיבר עם ענת דוידוב ב-103FM על המיזוג הצפוי בין רשת לערוץ עשר, כפי שפורסם היום (רביעי). ההודעה על המיזוג הצפוי הגיעה כמפץ שני בטלוויזיה הישראלית. המשמעות של המיזוג היא חזרה של שוק הטלוויזיה המסחרית לשני שחקנים חזקים בלבד.



שנער הביע את דעתו על המיזוג הצפוי: "אני לא מופתע, אף אחד לא האמין ששוק הפרסום הישראלי יוכל לשאת שני ערוצים מסחריים. יש לומר לזכות בעלי המניות של 'רשת' שהם ביצעו ניסיונות אמתיים למנוע את הדימום שהתעשייה הזו חוותה. אך כנראה שהיינו זקוקים לדימום כדי להגיע לנקודה בה אנחנו נמצאים היום".



"אני מאמין שהמיזוג יפסיק את הדימום", הוסיף שנער, "בהתאם לגודל השוק, בניהול נכון הוא יכול לשאת שני שחקנים חזקים. למרות המספידים, נתח הפרסום בטלוויזיה בארץ ובעולם עולה. החיבור בין הטלוויזיה לדיגיטל הופך אותם לשחקנים מאוד משמעותיים בשוק". על הטענה כי ראש הממשלה רוצה להחליש את שוק התקשורת, וכעת הוא הצליח, אמר: "הרבה פעמים אנחנו חושבים שאנחנו בהוליווד- אנחנו לא. אני חושב שיש בישראל טלוויזיה מצוינת עם הפקות מקור מעולות. אני באמת חושב כשיהיו שני שחקנים חזקים בישראל תהיה כאן טלוויזיה טובה יותר לכולם".



בנוסף, התייחס שנער לחלוקת חברת 'החדשות' ואמר כי "קשת ורשת שותפים בחברת החדשות למשך 25 שנים. חדשות עשר נחלשו מאוד אחרי הפיצול, אך הרמה העיתונאית שלהם גבוהה מאוד. במידה והמיזוג יתרחש כמתוכנן יתרחש תהליך מעניין מאוד".



"יש להניח שיהיו פיטורים", ענת דוידוב ציינה בתגובה לדבריו, "זו אחת המטרות של הצעד הזה, ולכן עלולים להיות גם פחות עבודות לקבלנים חיצוניים עקב פחות הפקות". על כך ענה שנער: "אין לי מושג כמה פיטורים יתבצעו כתוצאה מהמיזוג, אך אני חושב שיש היום בועה בתחום ההפקות בישראל. ההפקות שמוציאים החוצה, ימשיכו לייצר עבודה והצופים רק ירוויחו".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן