המדוזות הקדימו השנה את הגעתן ובסוף השבוע נראו מדוזות רבות במעמקי הים ואף כאלו שנפלטו לחופי הרחצה. "המדוזות מגיעות בדרך כלל ביולי והשנה הן הקדימו בחודש, אולי בגלל מזג האוויר 'המשוגע'", סיפר מנחם (קיגן) כהן, מציג ותיק בחופי הרחצה בתל אביב. לדבריו, המדוזות מסוג "חוטית" הגדולות עלולות לגרום בעיקר לצריבות למתרחצים.



"רבים התלוננו על צריבות. הפתרון הוא חומץ על מקום הצריבה ולא מים מתוקים ואם רואים שלפוחיות יש לפנות לחובש או לחדר המיון. בדרך כלל המגע עם מדוזות מסתכם בצריבות בלבד", הוא הסביר. לאלו ששטו מעבר לשוברי הגלים, במעמקי הים התגלו מראות של נחילי מדוזות. "המדוזות הגיעו בעיקר לחופים הפתוחים, ללא השוברים. מניסיון העבר, הן יעלמו תוך כמה ימים, אבל מעניין יהיה לראות אם הן ישובו שוב ביולי", אמר עוד כהן.



"רק המדוזות קלקלו את החגיגה"



למרות המדוזות, חופי הרחצה בתל אביב היו מלאים במתרחצים, שנמלטו מהחום הכבד. "החופים התל אביבים היו 'מפוצצים'. הגיעו משפחות רבות. הים היה שקט ורק המדוזות קצת קלקלו את החגיגה הגדולה", סיפר עוד כהן. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רן שימר, מסר שבפנים הארץ מידות החום שנרשמו היום (שבת) היו גבוהות מאוד. בבאר שבע נמדדו 43 מעלות, ביוטבתה – 44, בכנרת – 40, בגלגל – 44, בעין גדי – 40, בנגבה וקרית גת – 43, בבית דגן – 41, בירושלים – 36 ובתל אביב – 31.



מחר תחול ירידה משמעותית במידות החום והטמפרטורות יהיו ממוצעות לעונה, גם בימים הקרובים. על רקע השרב הכבד, למעלה מ-80 אלף מטיילים פקדו אתמול את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, בעיקר במקומות עם מים צוננים. ברשות הטבע והגנים ציינו שבין האתרים הבולטים בהם ביקרו מבקרים רבים היו גן השלושה, חופי פלמחים, בית ינאי, אכזיב,  אשקלון, הבונים חורשת טל ועין גדי.